T-15 – interesujące ujęcia

Pojawiły się ciekawe ujęcia wielkoformatowe wozu z parady w rzucie „górno-bocznym”, że tak się wyrażę.

Nie ukrywam, że to mój ulubiony ciężki bwp, a sylwetka wozu robi na mnie niesamowite wrażenie – czysta moc i siła.

0_9cf0a_a0a3d514_orig

0_9cf0b_34cfab72_orig

6 uwag do wpisu “T-15 – interesujące ujęcia

  1. Zdecydowanie bardziej, jak dla mnie, interesujący jest fakt implementacji na T-15 aż dwóch systemów aktywnej ochrony -zarówno soft jak i hard kill. Dodatkową ciekawostką jest takie a nie inne umieszczenie efektorów systemu hard-kill i prace w Rosji nad zwalczanie zagrożeń typu TOP-ATTACK. Zarówno o charakterze OVA (overfly attack) -np. NLAW, TO-2B, BILL, jak i „nurkujących” (diving) ppk -np Spike, Javelin, NAG, Hellfire II, etc. A sam T-15 ma wiele ciekawostek historycznych – np. na ile jest spokrewniony (tudzież czerpie z) niedoszłego leningradzkiego Ob.299…

    Polubienie

    1. Oczywiście, ja odnosiłem się li tylko do estetyki sylwetki – po prostu T-15 ma w sobie to coś, co powoduje, że podoba mi się bardziej od konstrukcji izraelskich (które, do czasu ujawnienia T-15 miały moją sympatię, nawet duży materiał swego czasu popełniłem na ich temat :-)).

      Polubienie

  2. Czytałem, czytałem 🙂 Kto nie czytał… Ale tak z innej beczki – w pewnym sensie ciekawe jest to jak Kurganiec, T-15 i T-14 zmieniły zapatrywanie WP oraz komórek IU MON na kwestię Geparda, Borsuka, i paru innych. W końcu misyjność przestaje być fetyszem tak samo niepisany obowiązek kolejnych MONów „niewykorzystywaia” budżetu i zwrot do kasy państwa. Coś jak co debilniejsi komendanci policji którzy skąpią minerałki, papieru do ksero i toaletowego oraz paliwa żeby pod koniec roku popisać się przed „wojewódzkimi” oszczędnościami i dostać premię za „gospodarność”. Socjalizm… No w każdy razie konflikt na Ukrainie okazuje się być zbawienny dla MON i SZ RP podobnie jak ponad dekadę wcześniej zbawienny był Irak a potem Afganistan. Armia przestała głupieć i dziecinnieć. I stanowić rezerwuar oszczędności przedwyborczych.

    Polubienie

    1. To ci powiem jak ma wyglądać Gepard wg płk Zająca z techniki pancernej IU cytuję „od 20t do 60t, wszystko jest możliwe”

      Natomiast nas (Trompa i iwlu innych) zatkało jak płk Zając tłumaczył pływalność Borsuka. „wygania wymyślili „Stratedzy” (czyli SG)” oraz „wskazywano na brak sprzętu przeprawowego w Wojskach Inżynieryjnych”. Tak nas zatkało że zapomnieliśmy zapytać o „Wstęgę” i jej modernizacje przez WZInż.

      Polubienie

  3. Przy okazji – podczas transportu z (prawdopodobnie) Alabino do Niżnego Tagiłu nastąpił pożar i uszkodzenie jednego z T-15. Podczas postoju na stacji żołnierz obsługi poprawiając brezent doprowadził do zetknięcia materiału z trakcją elektryczną. Doszło do zapalenia się wozu, pożar został szybko ugaszony, żołnierz natomiast odniósł bardzo poważne poparzenia.

    Polubienie

Skomentuj

