Mi-35MS to nie Mi-35M …

Niektóre portale branżowe od kilku dni podają co najmniej nieścisłą informację …

Otóż FSB FR nie zamówiła 5 Mi-35M, ale faktycznie zamówiła rozwijany na jej zlecenie od kilku lat, bardzo specjalizowany wariant tego śmigłowca – Mi-35MS. Smigłowiec ów nie jest dedykowaną maszyną uderzeniowo-przeciwpancerną (nie ma możliwości przenoszenia ppk-ów, brak sterowanej armaty automatycznej w przedniej gondoli, może przenosić jedynie  zasobniki strzeleckie i zasobniki z npr-ami), a (opcjonalnie – uzbrojoną) maszyną transportową (a nawet pasażerską – możliwość konfiguracji przedziału desantowego w bardzo umiarkowanie luksusowy przedział VIP) z rozbudowanym systemem obrony i ochrony własnej … Maszyny w działaniach będą współpracować z „teletubisiami”  Mi-8MNP-2 FSB.

Mi-35MS

2613532

Wciąż doposażany „teletubiś” otrzymał kolejne systemy

217418_1000

4 uwagi do wpisu “Mi-35MS to nie Mi-35M …

  1. A wiadomo coś więcej na temat wprowadzenia nowych śmigłowców? np Ka-60 czy Ka-92

    Zwłaszcza ten drugi może być bardzo ciekawą alternatywą dla lotnictwa cywilnego (swego czasu mocno się nim interesowałem). Może świetnie się sprawdzić w przewozach pasażerskich (konkurencyjnie cenowo też wyjdzie lepiej) na krótkich dystansach, tam gdzie nie ma lotnisk albo wybudowanie owego pasa jest trudne z przyczyn geologicznych, np. góry.

    Polubienie

  2. O Ka-92 raczej nic nie wiadomo konkretnego, może coś wyjdzie na tegorocznym MAKS.
    Co do Ka-60 to owa konstrukcja, czyli wojskowy śmigłowiec z silnikami RD-600W przeszedł do historii. Czy się odrodzi na bazie przeprojektowanego, cywilnego Ka-62, trudno powiedzieć, tak jak trudno powiedzieć co będzie w obecnych realiach gospodarczo-politycznych z samym Ka-62, który się opiera przecież na francuskich silnikach Turbomeca Ardiden 3G … Po szopce z Mistralami słabo to widzę, ale czas pokaże.

    Polubienie

      1. Z pewnością trochę w tym polityki i próby rozgrywania krajów członkowskich UE. Ale oczywiście inna inszość to brak oferty rodzimego przemysłu w tej kategorii maszyn. Brakuje konstrukcji (i to nawet więcej niż jednej) lokującej się między małymi Kamowami, względnie Ansatem, a Mi-8 (w przyszłości Mi-38).

        Polubienie

Skomentuj

