Z MAKS-2015, ale to zdjęcie zasługuje na osobny wpis

Gdy myślałem, że mnie już nic nie zaskoczy … nie, to poniżej to nie jest odrzutowa salonka z zachodu …

To poczciwy An-2 w wersji VIP salon. Robi wrażenie.

171912

Advertisements

6 uwag do wpisu “Z MAKS-2015, ale to zdjęcie zasługuje na osobny wpis

  1. Maszyna, oprócz sympatycznego wnętrza ma także w miarę nowoczesną awionikę, i co ciekawe, zdaje się, że są na nią chętni, choć tak po prawdzie, to może się wydawać, że trudno znaleźć dla niej niszę – w zasadzie nie jest konkurencyjna dla śmigłowców VIP (z oczywistych względów nawet nie porównuję tego An-2 do turbośmigłowych czy odrzutowych maszyn VIP), chyba, że chodzi o koszty użytkowania, które są relatywnie niewielkie.
    Nawiasem mówiąc na MAKS-2015 pojawił się też następca An-2, a w zasadzie jego bardzo głęboka modernizacja – z prawie pewną produkcją seryjną. Nowy silnik, nowe skrzydła i stateczniki, konstrukcja kompozytowa, szklany kokpit itd.

    hosting

    Lubię to

    1. Dosyć dużo ważnych komponentów ma zagranicznych, silnik od Honeywella, awionika Garmina a śmigło Hartzell. Zawsze USA może zablokować dostawę takich komponentów (chyba). Dodatkowo byłyby droższe niż ich Rosyjskie odpowiedniki gdyby takowe istniały. Pamiętam że kiedyś (4-5 lat temu?) Ukraińcy z Motor Sicz mieli modernizować jeden z produkowanych u nich silników specjalnie pod perspektywiczną modernizacje An-2-100

      Lubię to

  2. Może, choć formalnie nie są objęte sankcjami. I nie sądzę, żeby się USA na to zdobyło (w końcu spory sporami a wymiana handlowa USA – FR … rośnie, w przeciwieństwie do tej z UE). Poza tym w przyszłości, to i owo można zamienić (choć przedłuży to rzecz jasna proces certyfikacji) na podzespoły własne – oczywiście gdy się pojawią 🙂 Ale jeśli będzie impuls – to się pojawią, prędzej czy później.
    Ps. Antonow i MotorSicz są na MAKS-2015 🙂
    Antonow jest nieformalnie zaś Motor-Sicz poprzez białoruską spółkę, przy czym jak najbardziej się zarzeka, że będzie FR sprzedawać silniki (nie ma zresztą wyjścia – bez tej sprzedaży by upadł). Oczywiście, żeby zadość stało się prawu ukraińskiemu – via Białoruś i do maszyn cywilnych, choć spółka białoruska może już sprzedawać komu chce – czyli np. MO FR:-)

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s