Awionika w Su-34 – klip

Okazuje się, że zarówno wskaźnik przezierny, jak i wszystkie wielofunkcyjne wyświetlacze wraz z oprogramowaniem są konstrukcji i produkcji białoruskiej.

Niech tylko Zachód „wyjmie” Baćkę (moim zdaniem to kwestia lat, nawet nie dekady, kiedy Białoruś będzie mieć swoją „spontaniczną rewolucję godności”) i WKS będą mieć problem z podstawową maszyną uderzeniową lotnictwa taktycznego.

Reklamy

20 uwag do wpisu “Awionika w Su-34 – klip

  1. Swoją drogą, żeby się nie okazało, że podobnie jest w przypadku Su-35S, Su-30SM ? A jak jest inaczej to czemu Su-34 jest wyjątkiem? 🙂 Ogólnie już od pewnego czasu powinni stopniowo uniezależniać się od białoruskich komponentów.

    Polubienie

  2. Niestety, „szachista” odwrócił trend kilka tygodni temu. By załagodzić gniew Baćki program Platforma został de facto wstrzymany, zaś zakupy podwozi MZKT rozszerzone – zostały podpisane wieloletnie umowy na setki (jeśli nie lepiej) różnych podwozi wieloosiowych.
    W Su-30SM wskaźnik przezierny to rosyjski zamiennik, po tym, gdy na skutek sankcji skończyły się wskaźniki francuskie.

    Polubienie

    1. A francuskie lepsze od rosyjskich zamienników ? 🙂 Z tym nośnikami MZKT to już w ogóle porażka w przypadku gdy są to główne nośniki do pocisków strategicznych, taktycznych, rakietowej OPL itp.

      Polubienie

    1. To mnie trochę zaskoczyło. Ciekawe co tam jeszcze zagranicznego mają w tych nowych maszynach. Się zaraz okaże, że wyświetlacze i część SKO do T-14 też będzie powstawać na Białorusi np

      Polubienie

    1. Z tego co mi się obiło o uszy kontekście Su-30MKI to francuzi mieli w kooperacji z instytutami rosyjskimi swój oddział montażowy w Rosji. Poszukam może znajdę jakieś informacje sprzed lat.

      Polubienie

      1. Nie wiem. Pamiętam odnośnie termowizorów, że w Wołogdzie swego czasu otwierali centrum serwisowe (kilka lat temu), ale czy owe centrum stało się następnie zakładem produkcyjnym – źródła w tej materii są niejasne.

        Polubienie

      2. Coś pewnie jest lub było na rzeczy – znalazłem informacje z 2011 odnośnie powstania spółki joint venture JSC Rosoboronexport i Sagem (grupy Safran) w ramach partnerstwa. Spółka została utworzona głównie do produkcji na terenie Rosji inercyjnego systemu nawigacji LINS-100RS dla śmiglaków Kamowa. O Su-30MKI też coś czytałem wcześniej, ale chyba pokiełbasiłem…. NIe wiem jak teraz wygląda wspólpraca w ramach takich zagranicznych spółek, po fali sankcji – myślę, że Francja przynajmniej dalej jest obecna na rynku rosyjskim.

        Polubienie

  3. Mnie ciekawi co sie stanie z ,,termo,, w T-72B3 produkcji Thalesa. Troche chyba tego tam wsadzili. Jak sie sprawy mają z rodzimymi zamiennikami i częściami zamiennymi we wmontowanych termowizorach.

    Polubienie

  4. W T-14 (przynajmniej tych seryjnych) termowizor ma być rosyjski. Jak jest w wozach przederyjnych (prototypach) – przyznam się szczerze, że nie wiem. Jeśli wiedziałem – to zapomniałem. Starość.

    Polubienie

  5. Zachciało im się kolaboracji z zachodnimi koncernami i żeby nie wyszło że wyjdą jak Zabłocki na mydle. Nie jest tak czasami z produkcją licencyjną że cześć części i tak do finalnego produktu trzeba sprowadzać z zagranicy? Bo chyba nie jest tak że całość jest zrusyfikowana w 100%?

    Polubienie

  6. A jak było z Dużym i Małym Fiatem ? Najpierw sprowadzano części a później wszystko było polskiej produkcji. Oczywiście to nie oznacza, że akurat tak samo się sprawy mają z Catherine-FC. Chodzi jedynie o przykład – że nie trzeba sprowadzać. Wszystko zależy od treści umowy licencyjnej.
    Poza tym – zawsze można robić bezlicencyjne kopie 🙂 Wzorem Chińczyków.

    Polubienie

  7. Tylko Chińskie kopie, nie zawsze działają. 🙂 Rosja ma z Francją raczej dobre kontakty, dość chętnie im sprzedają, a po mistralach widać, że i dokumentację potrafią sprzedać. Ciekawe jak tak na prawdę wyglądało to porozumienie z mistralami, bądź co bądź, oficjalnie sporo im odpuścili. W działalność charytatywną w polityce międzynarodowej nie wierzę.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s