Para rosyjskich Mi-24P ostrzelana gdzieś w Syrii – klip

Szczęśliwie para śmigłowców leciała dość  daleko od gun-trucka islamistów.

Jeśli leciałyby bliżej, mogłoby być groźnie.

16 uwag do wpisu “Para rosyjskich Mi-24P ostrzelana gdzieś w Syrii – klip

    1. „Takie latanie nie skończy się dobrze.”

      Zwłaszcza w poczciwych Mi-24… jak już FR używa śmiglaków do ostrzeliwania pozycji islamistów to czas najwyższy na Mi-28N 😉

      Lubię to

  1. Może Rosja specjalnie wysłała dość biedne wersje Mi-24 żeby sprowokować „umiarkowaną opozycję” do zestrzelenia śmigłowca. A potem komisja rosyjsko-syryjska pokazująca, że to był pocisk dostarczony przez USA\Arabię Saudyjską.

    PS dobry pomysł z moderacją komentarzy. U mnie stosuje to samo 🙂

    Lubię to

      1. To nie do końca tak – są filmiki z parą śmiglaków wykonującą taktycznie wzorcowy atak. Natomiast co tych przelotów w Latakii to prawdopodobnie jest to złe rozpoznanie pozycji nieprzyjaciela i przelot nad terenem uznanym za bezpieczny. Mam nadzieję, że nie jest to świadome lekceważenie przeciwnika.

        Lubię to

  2. Pułapki termiczne w zadanych interwałach normalnie odpala automat i jest to element obowiązkowy podczas takiego ataku – pilot w strefie przełącza „pstryczek” niezależnie od tego, czy faktycznie coś zostało odpalone czy też nie.

    Lubię to

  3. Czy przynajmniej część tych nagrań z niskich przelotów ma szanse pochodzić z okolic lotnisk? Jeśli tak, to śmiglaki biorą „na siebie” ew. zagrożenia dla samolotów podczas startów i lądowań, same będąc zdolnymi przetrwać na niskim pułapie ostrzał z broni maszynowej i zdolnymi do sprawnej „odpowiedzi”.

    Czy wszystkie te śmigłowce są rosyjskie czy część z widocznych to maszyny syryjskie?

    Wracając do wcześniejszych wpisów – mnie również zaskoczyło, że na „24” Rosjanie podarowali sobie osłony rozpraszające na silnikach. Szukając jakiegokolwiek racjonalnego uzasadnienia: na ile zmniejszają one (dławią) moc samych silników, bo może tu jest jakiś haczyk?

    Lubię to

  4. Nie wiadomo, czy klipy z parą w niskim przelocie, strzelającą npr-y i sypiącą pułapkami to maszyny rosyjskie. Natomiast wszystkie Mi-24P na klipach to maszyny rosyjskie.
    Trochę ograniczają moc takie rozpraszacze, zresztą podobnie jak przednie filtry.

    Lubię to

Skomentuj

