T-50-0 i T-50-7 w OKB Suchoja – klip

Ciekawy reportaż, m.in. migawki z prób zmęczeniowych.

Dużo młodych ludzi, niektórzy na całkiem poważnych stanowiskach, czyli zmiana pokoleniowa jednak się dokonuje.

 

 

Reklamy

9 uwag do wpisu “T-50-0 i T-50-7 w OKB Suchoja – klip

  1. Szkoda że program przeciąga się, kolejne dwa prototypy miały polecieć do końca roku ale słyszy się że polecą na początku 2016, samolot z nowym silnikiem prawdopodobnie wzbije się w powietrze w 2018 ( i tu rok „obsuwy”).

    Polubienie

  2. Gdyby MO FR „cisnął” może byłoby szybciej. Ale MO FR nie ciśnie, bo nie ma pieniędzy, nawet WKS niespecjalnie cisną, bo wolą mieć samoloty w wariancie docelowym. Na oblot kolejnych dwóch prototypów na początku 2016 roku bym nie liczył, ale czas pokaże. Swego czasu twierdziłem, że 10 lat od oblotu pierwszego prototypu do gotowości do produkcji seryjnej dojrzałego technicznie samolotu to będzie i tak niezły wynik. I dalej to podtrzymuję. Choć zaczynam mieć wątpliwości czy się uda.

    Ps. Przy okazji – karzełki w świecie techniki pancernej.
    hosting

    Polubienie

    1. > Swego czasu twierdziłem, że 10 lat od oblotu pierwszego prototypu do gotowości do produkcji >seryjnej dojrzałego technicznie samolotu to będzie i tak niezły wynik. I dalej to podtrzymuję.

      No w obecnych czasach biorąc pod uwagę stopień skomplikowania tego typu maszyn to bardzo dobry wynik. Nawet w USA w przypadku F-22 to tyle trwało. Do tego FR jest w bardzo elitarnym i nielicznym klubie państw, które jest wstanie od podstaw zaprojektować i wdrożyć do produkcji maszyny tego typu. Projekt się ciągnie niestety przez problemy z płatowcem choć z drugiej strony jak kiedyś wspominałeś w przypadku T-50 mamy do czynienia raz ze z nową konstrukcją która ma dysponować sporą manewrowością w zakresach również prędkości naddzwiękowych co zapewne wiąże się z przenoszenie większych zmiennych amplitud obciążeń i za tym szybszym zmęczeniem materiału oraz nowymi materiałami. Spory udział materiałów kompozytowych i stopów tytanowych niespotykanych w poprzednich konstrukcjach.

      WKS nie musi specjalnie cisnąć bo i otrzymuje obecnie sporo nowych maszyn Su-30SM, Su-35S, które to i tak stoją obecnie na bardzo wysokim poziomie ustępując tylko maszynom 5 generacji USA.

      >samolot z nowym silnikiem prawdopodobnie wzbije się w powietrze w 2018 ( i tu rok „obsuwy”).

      Z silnikiem to już w ogóle będzie bardzo dobry wynik. Nowoczesny silnik to w sumie jeden z najtrudniejszych ( do opracowania, skonstruowania i wprowadzenia do produkcji) elementów całej konstrukcji lotniczej. O czym przekonują się np Chińczycy gdzie mają problemy z konstrukcjami z początku lat 80. A tutaj mamy zupełnie nową jednostkę napędową. Przy takich parametrach jakie chcą mniej więcej założyć Rosjanie potrzeba dość zaawansowanych stopów na łopatki turbiny itp gdzie temperatura sięga ok 1900K o ile pamiętam.

      Polubienie

      1. „Przy takich parametrach jakie chcą mniej więcej założyć Rosjanie potrzeba dość zaawansowanych stopów na łopatki turbiny itp gdzie temperatura sięga ok 1900K o ile pamiętam…”

        Czy mógłbyś jakoś tą informację doprecyzować 🙂

        Pozdrawiam

        Polubienie

  3. Witam 😉 . spotkałem się z informacją, że kolejnym powodem opóźnień dopracowania płatowca T-50 jest wbudowanie w jego strukturę anten radaru długofalowego dla lepszego wykrywania maszyn stealth, płatowiec ma być zatem latającą anteną/radarem, prawa fizyki są takie, że im niższa częstotliwość tym większe elementy anteny, rozmiary anten AESA wbudowanych w osłonę aerodynamiczną nosa samolotu są zbyt małe dla operowania na niskich częstotliwościach, takie podejście Rosjan można uznać za dosyć rewolucyjne

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s