Tak powstają BTR-y

Ciekawy fotoreportaż z Arzamasu.

0_88ebe_fe5928_orig

http://s1rus.livejournal.com/121001.html

Advertisements

25 uwag do wpisu “Tak powstają BTR-y

  1. Szkoda trochę że chcieli przyoszczędzić i zrezygnowali z niektórych elementów które posiada ukraiński odpowiednik 82-go czyli BTR-3. Zapewne projektując ten pojazd mieli w planach że Bumierang wejdzie do produkcji seryjnej zgodnie z planem i nie trzeba będzie klepać z przymusu 82. Mimo że oba pojazdy wchodziły do produkcji w podobnym okresie to różnice są spore. BTR-3 jest przede wszystkim cięższy i wyższy (a w zasadzie jego nowy korpus), posiada też mocniejszy Power Pack (SZU zamawiają chyba z automatyczną skrzynią od Allisona). Nawet niedoinwestowane SZU zamawiają go w opcji z modułami Szkwał i Szturm (czyli jest tu stabilizacja w obu płaszczyznach i wyposażenie w optoelektroniczne przyrządy celownicze, termowizja). W przypadku 82 pojazd zamawia się z urządzeniem celowniczym TKN-4GA-01, mimo że w ofercie ROMZ od ponad 2 lat jest TKN-4GA-03 czy też moduł od Buriewiestnika. Pisząc o tym chciałem raczej zwrócić uwagę że po lekko nieudanych zakupach jakimi są/były T-72B3, pojawiaja się dużo głosów krytyki że za większą cenę można była wykombinować coś dużo lepszego. W tamtym wypadku było to B3M (moduł nawigacyjny, PNK Sokolnyj Głaz, bardziej wyżyłowana jednostka rodziny W-2 oraz może zdecydowaliby się na lepsze przykrycie nowszym ERA (Relikt?)). Mamy tutaj teoretycznie nowy sprzęt któremu już teraz zalecana jest modernizacja. A jeszcze odnośnie BTR-3, Ukraińcy podają że wprowadzą zmodernizowaną wersję (700+ zmian) pod nazwą BTR-3DA.

    Tutaj zdjęcia z linii produkcyjne BTR-3

    http://andrei-bt.livejournal.com/378691.html

    Lubię to

    1. >Pisząc o tym chciałem raczej zwrócić uwagę że po lekko nieudanych zakupach jakimi są/były T-72B3

      A jest to i jeszcze długo będzie podstawowy czołg w SZ FR

      Lubię to

  2. Przewaga BTR-3 jest „papierowa” z uwagi na beznadziejną jakość wykonania i porażającą awaryjność „w polu”.
    Natomiast oczywiście z konstrukcyjnego punktu widzenia BTR-82 jest taki jaki jest, ot budżetowa modernizacja przestarzałej konstrukcji BTR-80, z wiadomymi i oczywistymi ograniczeniami. Trzeba poczekać na Bumieranga, myślę, że do 2020 roku będzie gotowy do produkcji seryjnej.
    Ps. Nie uważam, żeby modernizacja B3 była nieudana. Trzeba mieć na uwadze, że swego czasu UWZ wołał bardzo zawyżone ceny na swoje produkty. Dopiero obecnie, w obliczu kryzysu, poszczególne zakłady rosyjskiej zbrojeniówki są gotowe znacznie obniżać ceny produktów, byleby MO FR zamawiało. Np. cena Su-35S nagle magicznie znacznie się zmniejszyła.

    Lubię to

    1. >Dopiero obecnie, w obliczu kryzysu, poszczególne zakłady rosyjskiej zbrojeniówki są gotowe >znacznie obniżać ceny produktów, byleby MO FR zamawiało. Np. cena Su-35S nagle magicznie >znacznie się zmniejszyła.

      Przez co może zakupy nowego sprzętu nie spadną tak drastycznie. Ciekawe czy zrealizują np te zakupy owych Su-35S na kolejne lata.

      Lubię to

    2. Może będzie lepiej, przynajmniej jest jasne że coś się ruszyło np. z turbodieslem dla Bumieranga, nie mam pojęcia co ze skrzynią (Nabierieżnyje Czełny i montownia ZF?). W Jarosławiu część zakładu JaMZ powstała praktycznie od 0%, dzięki „kolaboracji” z Austriakami i Niemcami sami produkują min. elementy układy paliwowego. To wszystko jest częścią planu kompletnego odnowienia produkcji grupy GAZ ( Urał, PAZ etc). Można powiedzieć że im to wyszło, kilka-kilkanaście nowych modeli. KamAZ na swojej stronie internetowej publikował informacje że modernizacja linii montażowych jak i całego zakładu powinna zostać ukończona około 2017 roku. Wtedy do produkcji wejdą nowe diesle ( moc 700/800+, kooperacja z firmą Liebherr) i skrzynie (ZF) dla ciężkich pojazdów/sprzętu (zastąpienie MZKT?). Wciąż są ważne elementy które muszą zastąpić swoimi jak min. mosty napędowe węgierskiej Raby czy ZF, ale wszystko idzie w dobrym kierunku (przynajmniej według redaktorów magazynu Gruzawiki Press i podobnych periodyków). Można stwierdzić że najbliższe kilka lat będzie kluczowe dla przemysłu motoryzacyjnego w FR. Wielki skok naprzód, w niektórych gałęziach kilkunastoletni a nawet i większy postęp w ciągu kilku lat. Dokonali wielu dużych inwestycji które muszą się zwrócić lub zostać sfinansowane przez państwo. Kłopoty finansowe koncernów o których wspomniałem byłyby katastrofalne w skutkach dla SZ FR.
      Fotki JaMZ 770/780 (cywilne/wojskowe).
      http://zapodaj.net/8a788dd4629e9.jpg.html
      http://zapodaj.net/fca44b6e50f4d.jpg.html
      http://zapodaj.net/9c12efdd72bdb.jpg.html

      Lubię to

      1. Nie bardzo zastąpienie MZKT, bo kilka miesięcy temu WWP zrobił kolejną woltę, żeby udobruchać Baćkę, który i tak coraz bardziej puszcza oko do zachodu. Kontynuacja a nawet zwiększenie zakupów ciężkich podwozi na Białorusi – podpisano wieloletnie kontrakty, i jednoczesne zwolnienie tempa robót w ramach pracy Platforma-O to właśnie przykład na głupawe decyzje Putina. Jakich całe mnóstwo.

        Lubię to

      2. > to właśnie przykład na głupawe decyzje Putina. Jakich całe mnóstwo.

        No to może być spory błąd. FR powinna całkowicie uniezależnić się jeśli chodzi o zbrojeniówkę ( A jest tego sporo wszelkiej maści drobnicy prócz MZKT) od Białorusi bo to, że ten kraj wejdzie w orbitę wpływów zachodnich to jest prawie pewne, przy tak słabej ekipie na Kremlu do tego na horyzoncie szykuje się długi kryzys w samej FR.

        Lubię to

      3. Mieli wygaszać import podwozi z Białorusi, ale ze względów politycznych podpisano jakoś latem ubiegłego roku kolejny, bodajże 5-letni kontrakt na większą liczbę podwozi, niż importowano w ramach wcześniejszych umów i to za wyższą cenę niż wcześniej. Baćka dostał co chciał, a to taki „sojusznik”, który pokaże FR palec przy pierwszej nadarzającej się okazji. A, że gospodarka Białorusi ma się coraz gorzej, to Zachód zapewne w ciągu kilku lat sprawnie przejmie Białoruś, i to nawet nie poprzez wariant ukraiński, ale w sposób dużo bardziej łagodny, za pomocą kredytów i z zachowaniem Baćki na stanowisku prezydenta. Ale już nie „dyktatora”, a „pro-europejskiego męża stanu”. Taki odwrotny wariant aniżeli zastosowany wobec Janukowycza. Ale równie skuteczny.

        Lubię to

      4. Dokładnie. Tutaj przebiegnie to znacznie sprawniej. Baćka już stoi w rozkroku a ogromny potencjał finansowy Zachodu pozwoli podjąć mu odpowiednią decyzję. Tym samym FR będzie już otoczona bardzo szczelnie od zachodniej strony. Od Estonii po Ukrainę, a pewnie i Gruzję też. A dwa największe miejskie ośrodki Moskwa i Petersburg, ten drugi już w sumie jest, będą jak na widelcu.

        Lubię to

  3. W bodajże przyszłym tygodniu poszczególne resorty (w tym i MO FR) mają przedstawić plan zmniejszenia wydatków o 10 %. I wszyscy mają świadomość, że to pierwsza z kilku takich korekt w 2016 roku. Nie widzę możliwości, aby zakupy nowego sprzętu nie zmniejszyły się znacząco w bieżącym roku. Przewiduję zakupy mniejsze, uśredniając, o 1/3 w stosunku do ubiegłego roku.

    Lubię to

    1. >Przewiduję zakupy mniejsze, uśredniając, o 1/3 w stosunku do ubiegłego roku.

      W tym roku jako tako to jeszcze wygląda ale jak będzie w następnych latach jak sytuacja się utrzyma? W latach 80 i 90 niskie ceny ropy dość długo się utrzymywały.
      Tymczasem sankcje na Iran ściągnięte.

      Lubię to

  4. Z tym, że olbrzymie cięcia w zbrojeniówce były by bez sensu bo wtedy temu sektorowi-co by nie powiedzieć kluczowemu groziła by pewna zapaść czyli uciekają fachowcy, zakłady nie mają kasy na badania to się przełoży na wzrost bezrobocia i tak dalej. To już chyba lepiej kupować na kredyt i czekać na lepsze czasy. Nie ma co się łudzić, ze ropa będzie po 120$ za baryłkę, ale obecna cena jest bardzo zaniżona-to efekt gry Saudów, USA, a może i samej Rosji. Długoterminowo cena ropy musi wzrosnąć, choć na pewno nie do poziomu jaki był do niedawna..

    Lubię to

    1. Cięcia nie będą olbrzymie, bo by wrócili do sytuacji z lat 90-tych. Ale będą zauważalne i będą się pogłębiać z każdym rokiem. Żeby FR miała w miarę znośny budżet ropa musi być po minimum te 60 USD.
      Jarku, jedni tak robią politykę, żeby mieć w tym roku po kilkanaście mld USD zamówień na samoloty pasażerskie z Iranu, a inni, żeby mieć do końca stycznia baryłkę ropy po jakieś 19 USD, też dzięki Iranowi.
      Ps. Widzę, że na wiadomym forum nowym idolem „zatroskanych o FR” został German Gref, skrajny liberał, którego jednym z „genialnych” pomysłów, o których mówi od lat, jest faktyczna rezygnacja przez FR z sił zbrojnych, albowiem facet uznaje, że FR wystarczą siły zbrojne o finansowaniu na poziomie wczesnego Putina, a wszystkie wieloletnie programy modernizacyjne to fanaberia. Należy także ograniczyć do niemalże zera świadczenia socjalne. Wtedy będzie w FR dobrze, czyli budżet zawsze bez deficytu. Nic dziwnego, że przestał być ministrem finansów, dziwne natomiast, że ktoś taki, czyli skrajnie liberalny szkodnik wciąż pozostaje w wierchuszce FR, choć poza rządem. To też świadczy o WWP. Wszystkie te Czubajsy i inne Grefy pozostały w wierchuszce państwa, choć od czasów Jelcyna minęło już tyle lat.

      Lubię to

      1. Po poczynaniach geopolitycznych WWP to wbrew pozorom można uznać, że na Zachodzie pewnie trzymają kciuki aby siedział na Kremlu jak najdłużej.

        >jest faktyczna rezygnacja przez FR z sił zbrojnych, albowiem facet uznaje, że FR wystarczą siły >zbrojne o finansowaniu na poziomie wczesnego Putina, a wszystkie wieloletnie programy >modernizacyjne to fanaberia

        Tyle dobrego dla FR, że jednak WWP inwestował w przemysł zbrojeniowy co przynosi spore efekty.

        Lubię to

  5. Na Zachodzie to najbardziej chcieli by jakiegoś drugiego Jelcyna, taki przywódca FR były idealny dla Zachodu. Putin, przy wszystkich jego wadach, nie jest idealny, bo ma krótkotrwałe przebłyski asertywności.

    Lubię to

    1. Taki to już im się raczej nie trafi. A w przypadku Putina no niby potrafi czasami zaskoczyć ale na koniec jak się go tylko troszkę przyciśnie i tak się wycofuje no i wiadomo jakie są efekty.

      Lubię to

  6. Trzeba by ich zapytać. Przy czym to są te wozy lepiej wykonane, za „dobrych czasów”. Można tylko się zastanawiać, jak wyglądają wozy „produkowane” po „rewolucji godności”.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s