Oblot i pierwsze loty samolotu SR-10, klipy

Co prawda maszyna raczej bez przyszłości w FR, ale klipy z pierwszych lotów dość ciekawe.

Produkcja seryjna wydaje się być wątpliwa, chyba, że DOSAAF się realnie zainteresuje, lub jacyś prywatni entuzjaści kupią.

Zwracam uwagę na specjalne wyposażenie kabiny, widoczne w trzecim klipie.

Advertisements

47 uwag do wpisu “Oblot i pierwsze loty samolotu SR-10, klipy

  1. Jest to konstrukcja OOO KB SAT. Kiedyś konkurent Jaczka-152, obecnie promowany jako maszyna pośrednia między przyszłym Jaczkiem-152 a Jaczkiem-130. Wątpliwe, żeby MO FR na to przystało, to już za duże skomplikowanie łańcucha maszyn w procesie szkolenia od wstępnego do zaawansowanego. Samolot został oblatany 25 grudnia 2015 roku.

    Lubię to

  2. W Dagestanie będą produkować zestawy przeciwlotnicze ZU-23/30 M1. Czyli dwa działka kal.23mm i 2 rakiety Igła , Igła-S. System naprowadzania posiada nowoczesny cyfrowy optyczno-elektroniczny system naprowadzania pozwalający także na współpracę w trybie automatycznym do 4 wyrzutni.

    Lubię to

  3. Rosja dostarczyła Białorusi trzeci z czterech (czwarty planowany jest na marzec) planowanych dywizjonów S-300 PS. Lokalizacja-Borysów.

    Lubię to

  4. Zdecydowani ten kierunek, ale czas na porządnie opancerzony (wytrzymały, ale lekki kompozyt, NII STALI ma całą gamę takich produktów) przegubowy transporter gąsienicowy ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia. Wiem, że swego czasu zaczęli prace nad całą rodziną takich wozów, ale póki co nic szczególnie ciekawego nie zaprezentowano.

    Lubię to

  5. Jeszcze dwa filmy z Białorusi. Film z ćwiczeń armii białoruskiej, oraz wydzielona część ze strzelań „Toczką” Tak sobie myślę jakby to wyglądało porównanie do polskiej armii. Państwo o wiele mniejsze, z mizernym budżetem a państwo z miliardami złotych wydawanych na…….nie wiem na co.

    Lubię to

  6. SZ Białorusi w porównaniu do polskiej armii to skansen, do tego niewielki. Tylko w przypadku rakietowej OPL i artylerii wyglądają zdecydowanie lepiej. No i mają Toczki, choć nie przeceniałbym wartości tych pocisków, szczególnie gdy Polska nabędzie Patrioty.

    Lubię to

    1. >i. Tylko w przypadku rakietowej OPL wyglądają zdecydowanie lepiej.

      Bo i mają z niej sporo gratisowo z FR 🙂 w ramach wspólnego systemu OPK.

      Lubię to

    1. Zobaczymy czy uda mu się wyciągnąć S-400 🙂 Ciągle pojawiają się jakieś informacje, że Białoruś pozyska te systemy po promocyjnej cenie z wiadomych względów.
      Na razie to na wyposażeniu mają S-300PS a w tym przypadku już nie ma szału. A Baćka oczywiście będzie czerpał tyle ile się da na głupocie Kremla.

      Lubię to

  7. Trwa produkcja An-148 dla MON FR. W tym roku planowane jest ukończenie produkcji 5 szt. Co ciekawe że 30 procent samolotu jest wykonywane na Ukrainie. W 2013 roku był podpisany kontrakt na dostawę 15 szt. w latach 2013-2017. Pierwszy egzemplarz był dostarczony w grudniu 2013.

    Lubię to

  8. W 2018 roku rozpocznie się produkcja zmodernizowanego 2S25M „Sprut-a” SDM1 dla Wojsk Powietrzno-Desantowych FR. W 2016 rozpoczną się próby państwowe, w 2017 mają być zakończone. Produkcja ma się odbywać w Wołgogradzie.

    Lubię to

  9. W 2017 roku planowany jest oblot nowego samolotu transportowego An-112. W/g zastępcy ministra obrony Jurija Borysowa prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Czas już zastąpić wiekowa konstrukcję jaka jest An-26. W zakładach w Woroneżu trwają również prace nad samolotem dla kierownictwa FR opartym na Ił-96.

    Lubię to

  10. A tymczasem KMZ bliżej bankructwa, wierzyciele złożyli wniosek, choć wielkość wierzytelności cokolwiek mała w stosunku do produkcji KMZ. To, że były problemy to było wiadome od dawna, były opóźnienia w płaceniu pensji, zaległości w opłacaniu rachunków za gaz, ale nie sądziłem, że skończy się wnioskiem o bankructwo. I co będzie z Kurgańcem ? O BMP-3 nie wspominając. Będzie musiał budżet państwa szybko spłacić ich długi, bo bankructwa raczej sobie nie wyobrażam, to zbyt ważny podmiot w kompleksie przemysłowo-zbrojeniowym.

    http://tass.ru/en/defense/855565

    Lubię to

    1. Jestem w 101% pewny że doczekają się interwencji państwa i unikną blamażu. Ostatnio przecież wypuszczano bogate wywiady i materiały informacyjne z osobistościami związanymi z WDW i koncernem Traktornyje Zawody.
      Optymalizacja produkcji, modernizacja linii produkcyjnych, odbudowa bazy produkcyjnej (podwykonawcy etc.), zakłady obciążone zamówieniami do prawie 2025 (nowe BMP, sprzęt dla WDW itp). O tym właśnie wspominano. Nie sądzę że będą teraz chcieli doprowadzić do sytuacji w jakiej była np Kurgańska fabryka ciągników kołowych. Łatwo coś zniszczyć, trudniej jest zbudować, zwłaszcza że nie mają innych zakładów mających tak duże doświadczenie w tego typu produkcji.

      Lubię to

    1. IMHO prędzej do lodówki niż do kosza… na obecną chwilę aż tak bardzo im potrzebny nie jest, ale jak się sytuacja zmieni to wcale się nie zdziwię, jak go wyciągną, odkurzą i wdrożą… za parę lat.

      Lubię to

      1. >na obecną chwilę aż tak bardzo im potrzebny nie jest

        Jest w obecnych realiach gdy ilość nosicieli strategicznych ładunków jądrowych cały czas się zmniejsza, do tego USA rozbudowuje bronie ABM i instalują je czy też mają w planach zainstalować coraz bliżej granic FR ( gdzie mogą w razie razie czego służyć jako broń ofensywna) system taki daje Rosji lepszą elastyczność jeśli chodzi o uderzenie odwetowe.

        Lubię to

      2. Z punktu widzenia strategicznych sił rakietowych FR najważniejszym projektem jest obecnie ciężki pocisk Sarmat, który ma zastąpić R-36M2 Wojewoda, oraz SS-19. Jest to o tyle istotne, iż R-36M2 i SS-19 przenoszą de facto połowę strategicznego rosyjskiego arsenału jądrowego bazowania lądowego. Wycofanie tych rakiet co jest niebawem nieuniknione i choćby zastąpienie ich częściowo RS-24 znacznie zmniejszy rosyjski potencjał jądrowego odstraszania w tym ilość przenoszonych środków. Do tego ciężki ICBM ma możliwość przenoszenie prócz większej ilości MIRV/MaRV także cięższe lepiej opancerzone i większej mocy głowice, większą ilość środków pokonywania obrony ABM, czy też w przyszłości hipersoniczne manewrujące aparaty proj 4202 itp czy inne typy głowic z własnym napędem. Jest to dość istotne w sytuacji opracowywania przez USA coraz bardziej zaawansowanych systemów ABM. Sarmat ma mieć ładowność według niepotwierdzonych informacji ok 5 ton są też informacje wskazujące na 10 ton to już by było więcej niż słynny R-36M2.
        W tym roku i to niebawem mają się chyba rozpocząć pierwsze próby.

        Lubię to

  11. Jak nic do pokonywania bagien i innych mokradeł. Mały nacisk i jazda. Ale na jakimkolwiek twardszym to oj, niebezpieczny (skakałby jak piłeczka). 🙂

    Lubię to

  12. Dwa nowe Su-35S zostały dostarczone do WWO w rejon Chabarowska. To kolejne Su-35 które zostały dostarczone w tamten rejon. W tym roku planowane są jeszcze dostawy Su-30SM.

    Fotka nie mająca związku z tą dostawą.

    Lubię to

  13. Wczoraj pojawiła się informacja o prowadzonych rozmowach Iranu na temat zakupu w Rosji samolotów Su-30. Nie zdziwiłbym się gdyby chcieli również go w przyszłości produkować (składać?). Sprawa zakupu chińskich J-10 na razie zamknięta. F-14 nie wiem ile ich lata , a czymś to już trzeba zamienić ( pewnie kanibalizm „części” głęboko posunięty).
    http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/3/5/0917530.jpg.

    Lubię to

    1. Su-30 za F-14, całkiem możliwe, że Su-35 (bo dlaczego nie?), może zmodernizowane Su-24M ewentualnie Su-32 jak dla Algierii… a F-5 i podobne mogliby zamienić np. na MiG-29SMT… 😀 (ewentualnie właśnie J-10 albo JF-17, jakby chcieli dać coś takze Chińczykom).
      A właśnie: czemu temat J-10 na razie zamknięty?

      Lubię to

  14. J-10 rzekomo bazuje na odkupionym od Izraela projekcie IAI Lavi. Może w tym problem? A JF-17? Nawet Argentyna zrezygnowała. Czy kupiłbyś samolot made in Pakistan? Bo Chiny w zasadzie to go nie wprowadziły do użytku jak na razie.

    Lubię to

    1. Oj, to jest coś więcej niż „rzekomo”… Chińczycy kupili jeden prototyp Lavi, a izraelscy konstruktorzy pracowali w Chinach. Nb. przecież to z Izraela Chińczycy pozyskali wzorce do produkcji armat 105mm (klonów L7A1), które montowali w eksportowych wersjach swoich klonów T-54/55… 🙂

      Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s