PPK TOW vs. T-90 w Syrii – klip

Pierwszy klip z tego typu ataku.

Chyba skończyło się dobrze dla wozu, załogant zwiał. Wóz na pozycji bojowej z otwartymi włazami, Sztora wyłączona.

Reklamy

76 uwag do wpisu “PPK TOW vs. T-90 w Syrii – klip

  1. Dla wozu promocja dobra dla szkolących załogę już nie, choć może to ta osławiona „arabskość”
    Otwarte włazy a nie powinny być, wiec słyszeć już nie będą no i to czekanie na rakietę gdyby dostali w kadłub nisko pod wieżą już by ich nie było.
    Na tym dystansie to Sztora i tak nie miała szansy zadziałać…

    Polubienie

  2. Sztora może by i nie zadziałała, a może zadziałała, ile tam było, pod 1,5 km, tak czy siak była wyłączona, więc nawet nie miała szansy spracować.
    Nie sądzę, żeby szkolący zalecali otwieranie włazów na pozycji bojowej, przy takim wyszkoleniu skuteczne porażenie T-90 w Syrii to wyłącznie kwestia czasu.

    Polubienie

  3. A tutaj pickup ( ale chyba źle go trafił )

    Wszystko z tego dzisiejszego odpartego ataku rządowych na Shaykh Aqil.
    Irańskie milicje ponoć we współpracy z Kurdami.

    Polubienie

  4. WKS Rosji prawdopodobnie nasiliły dziś bombardowania pozycji terrorystów. Samoloty latają bardzo blisko granicy tureckiej. Na jednym z klipów Su-35 w pobliżu granicy z Turcją.

    Polubienie

  5. PPK trafił w miejsce bez ERA, i do tego w strop. Dość pechowo – tam jest tylko około 400mm odlewu stalowego. No, ale T-72/90 nie mają doktrynalnie w wieży amunicji – zatem plus dla załogi.

    Polubienie

  6. Czyli szczęście w nieszczęściu. Na filmie było widać jak jeden z członków załogi ucieka.
    I nie widać jakiegoś większego pożaru. A co mogłoby być gdyby właz był zamknięty? Czy ciśnienie nie spowodowałoby większych spustoszeń? Nie znam się dla tego pytam.

    Polubienie

    1. @Rafik
      Jest na odwrót – straty są mniejsze jak włazy są zamknięte. Zwłaszcza te od ciśnienia.

      A tam gdzie pechowo dostał ten T-90 jest tylko do 400mm odlewu:
      http://zapodaj.net/images/e6d79257eb616.bmp
      przeszło przez pancerz, celowniczy wyskoczył trzymając się za poparzoną prawą cześć twarzy i głowy i..tyle. No 90% ten czołg nie został zniszczony ani nawet skutecznie porażony. Choć zainkasował mega pechowe trafienie.

      Polubienie

      1. A moim zdaniem celowniczy jest ogłuszony, ale nie jest poparzony.
        Ale oczywiście do czasu wypłynięcia ew. fotek wozu to tylko gdybanie.
        Natomiast ponawiam swoje zdanie sprzed miesięcy, że wysyłanie lokalsom T-90 to błąd. Prędzej czy później Ci debile tak się ustawią, że będzie piec i marketingowa klapa.

        Polubienie

  7. Regulaminowo na pozycji bojowej włazy powinny być zamknięte.
    Raczej nie było skutecznego porażenia, wbrew bajaniom różnych rzekomych, młodocianych „specjalistów” tu i ówdzie.

    hosting

    Polubienie

      1. Mój błąd.
        trafiony = wóz porażony
        wyłączony z walki na dłużej , lub z zabitymi w środku =skutecznie porażony
        spalony, wysadzony, cała załoga martwa = zniszczony

        Polubienie

    1. >wbrew bajaniom różnych rzekomych, młodocianych „specjalistów” tu i ówdzie.
      Gdzieniegdzie panuje wręcz zbiorowy entuzjazm, iż doszło do porażenia T-90.

      Polubienie

      1. No trochę przesadziłem. Choć naprawdę nie mieści mi się w głowie jak nienawiść do FR może przesłaniać resztki zdrowego rozsądku powodując to, iż niektórzy wręcz kibicują islamistom, i jest to zjawisko coraz bardziej powszechne. Rozumiem, że można nie lubić danego kraju, itp, ale są jakieś granice absurdu.

        Polubienie

  8. Na pograniczu syryjsko-tureckim spadł rzekomo nie bsl a pocisk powietrze-powietrze AIM-120. Czyżby spracowały Chibiny-M na Su-35S ? Czyżby Turcy chcieli zestrzelić rosyjską maszynę ?

    Polubienie

    1. O kurcze. Jeśli to się potwierdzi to było o włos od kolejnego bardzo groźnego incydentu. Rzekomo Turcy latali dziś przy granicy syryjsko-tureckiej. Wygląda na to, że Turcja dalej chce eskalacji. Natomiast o ile przyczynił się do tego Chibiny-M to duży plus dla rosyjskich WRE.

      Polubienie

      1. Zakłócenie AIM-120 przez Chibiny-M to nic nadzwyczajnego- o podatności na zakłócenia AMRAAMa przez nowe rosyjskie systemy WRE mówią wprost amerykańscy eksperci:

        “We—the U.S. [Department of Defense]—haven’t been pursuing appropriate methods to counter EA [electronic attack] for years,” a senior Air Force official with extensive experience on the F-22 told The Daily Beast. “So, while we are stealthy, we will have a hard time working our way through the EA to target [an enemy aircraft such as a Russian-built Sukhoi] Su-35s and our missiles will have a hard time killing them.”
        „The problem is that many potential adversaries, such as the Chinese and the Russians, have developed advanced digital radio frequency memory (DRFM) jammers. These jammers, which effectively memorize an incoming radar signal and repeat it back to the sender, seriously hamper the performance of friendly radars.
        Worse, these new jammers essentially blind the small radars found onboard air-to-air missiles like the Raytheon AIM-120 AMRAAM, which is the primary long-range weapon for all U.S. and most allied fighter planes.”

        Całość artykułu tutaj:
        http://www.thedailybeast.com/articles/2014/12/04/pentagon-worries-that-russia-can-now-outshoot-u-s-stealth-jets.html

        Polubienie

  9. Wydaje mi się że nie uszkodziło nawet oporopowrotników czyli wóz powinien wrócić do obiegu bardzo szybko…masę szczęścia mieli oby to ich czegoś nauczyło.
    Całe to natarcie jakieś biedne..oglądając te nagrania rebeliantów wyglądało to tak jakby rządowi poza tym T-90 nie mieli innego wsparcia…przynajmniej takich strat nie mieli jak we Wschodnie Ghoucie ostatnio.

    Polubienie

    1. Jarku, zdjęcia zostały wykonane po tureckiej stronie, to tak dla porządku, bo chyba zaszło jakieś nieporozumienie. I jeszcze z zastrzeżeniem, że fotki mogą być zmanipulowane, tego nie można całkowicie wykluczyć.

      Polubienie

      1. Ciekawa sprawa z tym rzekomym AIM-120. Szczególnie, że podobno dziś Su-35S kręciły się w rejonie przygranicza jak i tureckie F 16.

        Polubienie

    1. Pojawiła się informacja ( choć diabli wiedzą ile w tym prawdy), iż podczas walk o Tell Abid IS obeszło miejscowość od strony tureckiej. Do tego oczywiście atak był skoordynowany z turecką artylerią.

      Polubienie

  10. Witajcie. A jakie jest prawdopodobieństwo, że są to szczątki AIM-120, który wybaczcie słownictwo:-) „skutecznie poraził” BSL’a? W przypadku trafienia w cel rakieta chyba nie ulega całkowitemu zniszczeniu?

    Polubienie

    1. Jest spore bo oczywiście po trafieniu na ziemię spada zawsze nieco szczątków pocisku, tylko trzeba by jeszcze szczątki tego rzekomego bsl-a zobaczyć. Póki co jest pocisk a nie ma bsl-a.

      Polubienie

    1. Hmmm. Smuga kondensacyjna zawsze sie ciągnie kilka metrow za silnikiem. Para sie kondensuje po ochłodzeniu gazów wylotowych poniżej punktu rosy. Nie powinno to byc bezpośrednio za dyszami.

      Polubienie

  11. Rebelianci nagrali już nie jedno „zestrzelenie” myśliwców lecących na dopalaczu 🙂
    Na logikę to AIM-120 musiał by nie wybuchnąć by płatowiec to przetrwał a to mało prawdopodobne, wystarczy przypomnieć co z Su24 zrobił aim-9

    Polubienie

    1. Na 100 % smuga. Jeśli panują odpowiednie warunki, temperatura i punkt „zaczepienia” dla pary wodnej (a Su-24 nie ma za czystych spalin) to smuga jest i będzie. I nie koniecznie musi być kilka metrów za samolotem.

      Tu nie gorzej z parą

      Polubienie

      1. Jeszcze komentarz do „smug kondensacyjnych”. Moje obserwacje podczas lotów samolotem pozwalają stwierdzić że w jednych samolotach jest mniejsza, w drugich większa, a czasami prawie w ogóle jej nie widać. A odległość tworzenia się smugi zależy pewnie i od punktu tworzenia się pary (temperatura) jak i od prędkości samolotu. Im szybciej temperatura osiągnie ten punkt tym bliżej samolotu się wytworzy. Taka jest moja teoria.

        Polubienie

    1. Ale w glebę walą „właściwym” końcem i nie rozpadają się w locie (jak przed DWS nasze poniemieckie 300kg), czyli jest OK 🙂
      Poza tym ciekaw jestem, czemu rządowi ani Rosjanie nie wsadzają do Krokodyli bocznych strzelców z półcalówkami – nie ma celów dfla takiego „gunshipowego” latania czy po prostu tego nie trenowali i nie przewidywali?

      Polubienie

      1. Ekhm oni latają za wysoko na takie cuda 🙂 po za tym nawet SAA nie była by tak…oryginalna by wierzyć że jakieś spray & pray z km z kilku kilometrów miało by jakiś sens.

        O złym PR i „terrorystycznym ostrzeliwaniu pokojowej cywilnej ludności” z karabinów maszynowych nawet nie trzeba wspominać „barell bombs” przy tym to była by betka.

        ps. Świetne skupienie…o ile celowali w ten budynek

        Polubienie

  12. Pocisk nie musi koniecznie zostać zakłócony żeby w nic nie trafić i spaść na ziemię. Jeśli pocisk nie jest wystrzelony ze sporym „zapasem” zasięgu, to często wystarczy że cel wykona zwrot i oddali się zamiast nadal zbliżać, by pocisk do niego po prostu nie doleciał. Nie śpieszyłbym się z uznaniem szczątków pocisku za „dowód” na skuteczność zasobników zakłócających. Radar pocisku można w ten sposób zakłócić, ale równie dobrze sprytne algorytmy w procesorze pocisku mogą obejść takie zakłócanie. To kwestia aktualności oprogramowania pocisku (i zasobnika) względem konkretnego typu środka zakłócającego (lub wersji pocisku). Ktoś zawsze jest krok do przodu, ale nigdy nie ma pewności kto.

    Polubienie

    1. >Jeśli pocisk nie jest wystrzelony ze sporym „zapasem” zasięgu, to często wystarczy że cel wykona >zwrot i oddali się zamiast nadal zbliżać, by pocisk do niego po prostu nie doleciał.

      Słuszna uwaga choć raczej nie strzela się na maksymalne zasięgi w dogodnych sytuacjach. Uważam, iż w przypadku kolejnego incydentu tureckie F 16 raczej zaczaiłyby się i odpaliły pocisk w najlepszej do tego sytuacji operacyjnej czyli raczej w strefie tak zwanej „no-escape zone” zresztą to się miałoby się odbyć w strefie przygranicznej Turcja-Syria czyli na niewielkim teatrze działań. Więc raczej nie ma mowy o strzelaniach AIM-120 na większe odległości według mnie. Oczywiście nawet „no-escape zone” nie zapewnia trafienia. Po prostu jak wiadomo im dalej strzelamy tym będzie trudniej, szczególnie gdy cel mocno manewruje pocisk szybciej wytraca energię. A jak wiemy większą część swojego lotu odbywa już bez silników rakietowych. Wyjątkiem tutaj są pociski typu Meteoryt itp. Tak więc zasięg pocisku i to dotyczy de facto wszystkich zależny jest też w dużym stopniu od celu uwzględniając już to czy cel wie czy nie wie, że zmierza do niego pocisk, wtedy może rozpocząć ostrzejsze manewry, przeciwdziałanie WRE itp.
      Oczywiście równie dobrze pocisk mógł sam ulec awarii i tyle.

      Polubienie

    2. Jeszcze raz Amizaur, bo widzę Twoje uśmieszki na NFOW.
      Szczątki AIM-120 są, i to nawet nie na 100 % bo wciąż fotki mogą być zmanipulowane, dowodem na to, że AIM-120 spadł na pograniczu turecko-syryjskim, po tureckiej stronie granicy. I na nic więcej. Wszystko inne to mniej lub bardziej prawdopodobne hipotezy. I nie uważam inaczej.

      Polubienie

  13. Ciężkie walki w Daraa. Podobno rządowi przy udziale WKS zrobili spustoszenie wśród terrorystów. Zabici w dziesiątkach (rebelia).

    SAA niszczy pojazd rebeliantów. Rejon Latakia.

    Polubienie

  14. MO FR zaprezentowało mapkę ze strefami „bez bombienia” dla WKS, obszary na zielono. Może nie będzie aż tak źle, o ile USA nie będą naciskać na rozszerzenie stref bez bombienia.
    hosting

    Polubienie

  15. Ktoś musi im pomagać ale myślę że materiał ludzki jest tam mocno „przesiany”. Cześć zginęła, część uciekła, część gdzieś tam walczy. Z takiego materiału ludzkiego za wiele nie da się zrobić, to wygląda jak ćwiczenia a jakimś afrykańskim kraju „dawno zapomnianym przez Boga i ludzi”.

    Polubienie

  16. Nagranie sprzed roku (nie wiem czy było) ale ładnie pokazuje zrzucanie bomb domowej roboty z Mi-8
    I ewentualne możliwości ostrzeliwania celu z km z tej wysokości.

    Polubienie

    1. Nie zdziwiłbym się gdyby te 4 Su były dosłane w zamian za „zalatane” sztuki.
      Kilka dni spokoju z pewnością maja co robić przy maszynach…

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s