Ka-52 weszły do działań bojowych w Syrii, klip

W walkach o Al-Karjatajn wykonują ataki w ugrupowaniu z Mi-28N.

Ładnie to wygląda.

 

Reklamy

127 uwag do wpisu “Ka-52 weszły do działań bojowych w Syrii, klip

    1. >Tymczasem coś tam poleciało w rejonie Aleppo, być może Kalibry.

      Dziwna sprawa bo FR zawsze oficjalnie podawała, iż strzelali pociskami manewrującymi a tutaj cisza? Może to jakiś stary klip

      Polubienie

  1. Być może, ale jest tych klipów z wczoraj chyba więcej, poza tym MO FR obecnie raczej dezinformuje niż informuje w sprawie Syrii, patrz choćby na komunikaty o rozejmie i ignorowanie przez MO FR wielu jego naruszeń.

    Polubienie

    1. Te Kalibry to chyba w trybie alarmowym odpalane z braku laku…
      Ogólnie to powinno nam się w tym tygodniu wyjaśnić czy FR na powrót się zaangażuje ponoć Premier Syrii ogłosił wspólną ofensywę zagraniczniaków Rosjan i SAA w Aleppo a premier kitu wciskać nie powinien.
      Te zapowiedzi megaofensywy w Aleppo w tym tygodniu to bardziej wyglądają teraz na próby spowolnienia nusry z ich 4 czy 5 tysiącami bojców w natarciu zobaczymy czy przez ten czas udało się rządowym skupić tam jakieś większe siły.

      Polubienie

  2. Jest chyba pierwszy namacalny dowód korzystnego działania promocji poprzez walkę w casusie syryjskim. Algieria zdecydowała o zwiększeniu zamówienia na śmigłowce Mi-28NE z 8 do 42 sztuk.

    Polubienie

  3. W/g nie potwierdzonych informacji w bazie lotniczej Szajrat na dzień 31 marca znajdowały się się 4 śmigłowce Ka-52 i 3 śmigłowce Mi-28N. Pierwszą bazą w której rozmieszczono tego typu śmigłowce było Chmejmim, w ostatnich dniach śmigłowce tego typu miały pojawić się w bazie Al-Tajas.

    Polubienie

    1. Tak w Piątek było Twoje- info fotka z śmigłowcami i zaznaczona liczbą śmigłowców. Myślałem że te 3 Mi-28 to nie pełny skład a jednak prawdopodobnie tyle ich jest.

      Polubienie

  4. Tymczasem rządowi stracili dziś 1-4 samoloty bojowe zniszczone na płaszczyźnie postojowej w bazie Dumar, niewykluczone, że były to maszyny w stanie zdatnym do lotu.
    Porucznik Prochorenko dostał Bohatera FR.
    MO FR nie przewiduje żadnych poważniejszych operacji w Aleppo.

    Polubienie

    1. >MO FR nie przewiduje żadnych poważniejszych operacji w Aleppo.

      No to ciekawe czy rzeczywiście Palmira była ostatnią większą akcją przy wsparciu FR :/

      Polubienie

    2. Arabskość…bo kto to widział żeby zamknąć wrota hangaru a jeśli się nie da to w jakiś sposób osłonić te samoloty….kto to widział takie cuda

      Polubienie

    1. Ale o co właściwie chodzi w tych problemach z układem przeniesienia mocy?
      Nb. oprócz tych dwóch rosyjskich (ten w Syrii i wcześniej ten rozbity na poligonie) to chyba żaden inny jeszcze nie spadł, zwłaszcza zagraniczny?

      Poza tym zawsze mogą dosłać więcej Ka-52 (bo czemu nie) i Mi-35…

      Polubienie

  5. Przed Syrią były dwie katastrofy rosyjskich Mi-28N plus poważny wypadek plus incydenty, problemy były z przekładnią pośredniczącą śmigła ogonowego, generalnie wszystkie katastrofy były związane z szeroko pojętym układem przeniesienia mocy, choć oficjalnie troszkę starano się to rozmyć.

    Polubienie

  6. W/g jednego źródła przyczyną katastrofy mogło być zderzenie z przeszkodą terenową. Lot odbywał się w prawie całkowitej ciemności na mało rozpoznanym terenie, pilotaż śmigłowca odbywał się przy pomocy urządzeń termowizyjnych i śmigłowiec prawdopodobnie uderzył w przeszkodę.

    Polubienie

      1. Szczerze to nie wydaje mi się żeby wycofali Mi-28 z Syrii. I być może nie zawieszą nawet lotów, ale……….to tylko moje zdanie. Nie wiem jak dokładnie traktuje Rosja ten konflikt, ale jeśli poważnie to dalej powinni latać. A tak na marginesie strat to i tak są nie wielkie przy nie małym natężeniu lotów : samolot i dwa śmigłowce. Chociaż strata samolotu Su-24 i śmigłowca
        Mi-8 były stratami: pierwsza zupełnie nie przewidywalna, druga wymuszona.

        Polubienie

      2. Wiesz, Apacze też spadały spadają – nie tak dawno jeden w Afganistanie, jeden w USA, swego czasu w 1999 roku dwa spadły w Albanii…
        Przewodów nie zobaczysz ani w termie ani na radarze – zobaczyć można co najwyżej słupy energetyczne.
        Nb. wedle info z RT:
        „The Defense Ministry reported that immediately prior to the crash, the chopper’s emergency alert system reported the failure of the hydraulic boost system.”

        Czyli hydraulika?

        No i musieli gdzieś nieszczęśliwie walnąć, skoro obaj załoganci nie żyją.

        Polubienie

      3. Gdyby po raz kolejny nawaliło przeniesienie napędu to musieli by je uziemić bo przecież należy założyć że te egzemplarze były specjalnie przygotowane by nie zawodzić.
        A jeśli nie to pewnie dostaną zakaz schodzenia poniżej 100 metrów i tyle…chyba że kupią im jakiegoś zachodniego cudaka…

        Polubienie

  7. Nieoficjalnie wszystko wskazuje na to co zawsze, czyli szeroko pojętą awarię systemu hydraulicznego, ale tak samo została nazwana przyczyna poprzedniej katastrofy, gdy każdy widział na klipach i zdjęciach, że się posypała przekładnia i to tak, że nawet luki obsługowe w powietrzu wywaliło. Tym razem w dodatku był to szybki lot konturowy, czyli zabrakło czasu na procedurę awaryjnego lądowania. Mamy albo do czynienia z tym czymś co miało miejsce w przypadku Buławy, czyli jakimś brakoróbstwem na granicy sabotażu albo z wadą projektową.
    Mam pytanie do Duszka, jak wg. Ciebie wyglądają zasady techniki pilotowania współczesnego śmigłowca bojowego w warunkach nocnych i gdzie są te braki w technologii to znaczy co mają zachodni piloci, czego nie maja piloci Mi-28N, jeśli chodzi o wykonywanie lotów nocnych ?
    Ps. Po poprzedniej katastrofie śmigłowce Mi-28N zostały dopuszczone do eksploatacji z szeregiem ograniczeń, które wciąż nie zostały zdjęte. Pytanie, czy maszyny wysłane do Syrii, w ramach eksploatacji doświadczalnej, nie latały bez ograniczeń eksploatacyjnych.
    Ps. Uzupełnienie, są dwie wersje nieoficjalne, wzajemnie sprzeczne, pierwsza jak powyżej, druga to CFIT w goglach noktowizyjnych.

    Polubienie

    1. Chodziło mi tylko o braki w noktowizji gdzie tak samo jak w termowizji są w tyle za zachodem, pierwsze plotki mówiły o „kontakcie wirnika z czymś” czy równie dobrze można było wyciągnąć wniosek że zwyczajnie lecąc nisko czegoś nie zauważyli bo było nie było obrazy w termie i noktowizji są inne a lecieli ponoć na termowizji.
      Szkoda ludzi…dopiero co ogarnęli śmigłowcami sytuacje po wycofaniu samolotów a tu znów w plecy ;/

      Polubienie

      1. Na noktowizji generalnie widzi się gorzej niż na termowizji. W termowizji nie sądzę aby byli obecnie jakoś mocno w tyle za Zachodem. Odnośnie tego czy można zauważyć przewody elektryczne w termowizji. Owszem przy czułych systemach tak. Pomijając oczywiście to, że nawet przy świetle widzialnym mogą być one trudne do dostrzeżenia.

        Polubienie

      2. Duszku, ani w termowizji ani w noktowizji Rosjanie nie są bardzo znacząco za zachodem, mają pewien dystans, ale nie są to dekady jak kiedyś, zaś załogi śmigłowców, o ile są to śmigłowce przystosowane do wykonywania lotów nocnych, mają wyposażenie zupełnie porównywalne z tym, jakie mają załogi śmigłowców zachodnich, w tym gogle noktowizyjne, ludzi zawsze szkoda, a poza tym Mi-28N jest zwyczajnie pechową konstrukcją, przynajmniej jeśli chodzi o rosyjskie siły zbrojne.

        Polubienie

      1. Witam, to co prawda jeszcze blog a nie forum, ale funkcjonujący od dawna prawie jak forum.
        Taka przyczyna byłaby najwygodniejsza tak dla producenta jak i dla wojska, oczywiście nie twierdzę, że zostanie podana ostatecznie przyczyna nieprawdziwa ale za to wygodna, acz warto zauważyć, że w FR nie ma ani tradycji upubliczniania raportów z katastrof maszyn wojskowych, ani nie będzie żadnego nacisku mediów na takowe upublicznienie.

        Polubienie

      2. Gogle noktowizyjne są nieco gorsze od zachodnich, o czym pisze jeden z doświadczonych pilotów AA.
        – Какими очками для полетов ночью Вы пользуетесь?

        – У меня лично ГЕО-ОНВ-1. Сейчас новые пошли: ГЕО-ОНВ, доработанные, у них матрица получше, разрешение выше, шумов меньше в итоге. Уже нет этой зернистости. У наших заклятых партнеров очки в этом плане лучше. Те же французские, американские.
        Niżej określa, że lot z goglami to nawet 50 m nad ziemią i dodaje, że dłużej z goglami lecieć się nie da, bo bolą oczy.
        Najnowsze to jak sądzę GEO-ONW1-01 (ГЕО-ОНВ1-01) o zasięgu widzenia, jak dobrze zrozumiałem, do 1 km.
        http://www.vesti.ru/doc.html?id=2368672

        Polubienie

      3. Skąd ten cytat ? Być może są nieco gorsze, ale tak po prawdzie, to skąd ten pilot miał wiedzieć jakie są zachodnie ? Z folderu reklamowego ? Czy się zapoznał w praktyce ?

        Polubienie

      4. To jest specjalny, duży wywiad na potrzeby jednego z rosyjskich blogerów. Gogle nokto to tylko jeden z wielu poruszanych zagadnień i niestety wyjaśnienia na zadane pytanie tam nie ma. Sugeruje, że na Mi-28 przydałaby się stacja radiolokacyjna, jak na Ka-52, ułatwiłaby loty niskiego profilu w nocy.

        Polubienie

  8. Szkoda, bo być może jego opinie bazują na danych folderowych a nie praktyce. Optyka to nie jest moja działka, ale pamiętam prowadzone w FR testy Iveco LMV i ich wyniki podważające praktycznie wszystkie dane podawane przez producenta.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s