Ćwiczenia 5. Armii WOW, fotoreportaż

Niezłe zdjęcia, ciekawy fotoreportaż.

A tak przy okazji, proszę się nie zrażać, ale coś się dzieje z serwerami wordpress i blog ładuje się od wczoraj znacznie dłużej niż zwykle, mam nadzieję, że niebawem sytuacja wróci do normy.

Ps.Już jest w porządku.

http://warlock-fe.livejournal.com/22097.html

0_15812a_ae916654_XXXL

Advertisements

57 uwag do wpisu “Ćwiczenia 5. Armii WOW, fotoreportaż

    1. Kostka zmodernizowanego Relikta jest zapewne kilkadziesiąt dolarów droższa ta rodziny K1- i K-5 (Tarasenko podawał cenę +/- w porównaniu do Noża). Niezrozumiała oszczędność tak jak w przypadku T-72B3. Na ostatnich RAE w Tagile było kilka fajnych komplektacji i pakietów dopancerzenia (np. miejski na T-72 z wystawy 2013). Z drugiej strony oferent jest tu inny, jednak nie wyklucza to kooperacji. Trzeba wiedzieć gdzie kończy się oszczędność, a zaczyna skąpstwo.

      Lubię to

  1. Stocznia KZ „Zaliw” w Kerczu na Krymie w przyszłości może budować statki typu „Mistral”. Dysponuje odpowiedniej wielkości dokiem do budowy takich statków (360mx60m). Niestety wymaga dużych nakładów na modernizację i remonty (infrastruktura została w znacznym stopniu zdegradowana przez poprzedniego użytkownika-Ukraina). W/g ministra polityki przemysłowej Krymu będą prowadzone prace związane z przywróceniem stoczni do stanu pełnej funkcjonalności. W obecnym czasie obserwuje się powrót specjalistów(stoczniowców) którzy opuścili zakład za czasów zarządzania tym obiektem przez Ukrainę. Obecnie stocznia prowadzi prace nad 6 jednostkami przy których pracuje 2 tyś ludzi.

    Lubię to

    1. Poniekąd w uzupełnieniu to 316. zakłady remontowe techniki lotniczej w Eupatorii podjęły po raz pierwszy od wielu, wielu lat, prace w zakresie remontów głównych płatowców po tym jak WKS zleciły im remont główny Su-25. Z jednej strony trochę strach bo tam od dekad nic nie robiono, ale zapewne prace odbywają się pod nadzorem specjalistów z innych zakładów remontowych, a poza tym jest to ważny, pierwszy krok do rewitalizacji lokalnego przemysłu lotniczego po blisko trzech dekadach jego niszczenia przez poprzednie, ukraińskie władze.
      Poniżej fotka z prac.
      hosting

      Lubię to

  2. >najdziwniejsze jest to, że wciąż nie ma oficjalnych komunikatów o oblocie, jedynie

    No to żeby się nie okazało, że ktoś znów puścił plotę i poleciało po internecie. FR zawsze oficjalnie informowała o oblocie. Podejrzane.

    Lubię to

      1. Czyli prawdopodobnie fake. Ech ktoś sobie zrobił głupi żart a myśmy dali się nabrać. Póki nie ma oficjalnego komunikatu w takich sprawach to zwykłe bzdury.

        Lubię to

      2. Powiedzmy, że ewentualnie dali się nabrać ludzie, którzy z reguły mają dość sprawdzone informacje, stąd info wydawało się być prawdziwe, bo w przypadku każdego oblotu najpierw było info nieoficjalne na forach w runecie czy kilku wiodących forach anglojęzycznych, ale oficjalne potwierdzenie agencyjne to była z reguły kwestia kilku godzin.

        Lubię to

      3. >e ewentualnie dali się nabrać ludzie, którzy z reguły mają dość sprawdzone informacje, stąd info >wydawało się być prawdziwe, bo w przypadku każdego oblotu najpierw było info nieoficjalne na >forach w runecie czy kilku wiodących forach anglojęzycznych, ale oficjalne potwierdzenie agencyjne >to była z reguły kwestia kilku godzin.

        Być może mieli sprawdzone informacje ale z jakiś powodów nastąpił poślizg z terminem oblotu. Może na dniach-godzinach coś jednak poleci.

        Lubię to

      4. Jako, że to wciąż nie są informacje stricte agencyjne, to powiedzmy, że oblot być może miał miejsce. Jednak poczekajmy na info agencyjne, ja się troszkę pospieszyłem, bo sądziłem, że jest już notka agencyjna, a to jednak li tylko informacja własna na blogu sdelanounas.

        Lubię to

  3. Podpisano dwa kontrakty na dostawę rakiet Wichr-1 (produkcji koncernu „Kałasznikow”). Jeden jest dla nieujawnionego odbiorcy zagranicznego (realizacja kontraktu 2 lata), drugi podpisany z MO FR (czas realizacji 3 lata).
    Po „przygodach” wynikłych z konieczności zastąpienia komponentów zagranicznych tych rakiet, wygląda na to że uporano się z problemami. Poprzedni kontrakt z MO FR został wypełniony.
    Koncern „Kałasznikow” w Iżewsku w ostatnim czasie oddał do użytku kilka nowych obiektów przeznaczonych do produkcji broni strzeleckiej i innych rodzajów uzbrojenia i wyposażenia. Inwestycja te pomoże dwukrotnie zwiększyć produkcję. Modernizacja parku maszynowego pozwoli na zmniejszenie zakupu drogich zagranicznych maszyn i urządzeń niezbędnych przy produkcji.
    Przy okazji oddania do użytku nowych obiektów poinformowano o pracach nad 50 projektami broni małokalibrowej ( nie licząc innych).
    Jedna z hal koncernu.

    Lubię to

    1. Nie mogą.
      Ps. Oficjalnego komunikatu o oblocie T-50-6-2 chyba nie będzie, pozostaje wiara lub nie w nieoficjalne lub półoficjalne doniesienia i oczekiwanie na ew. zdjęcia i klipy.

      Lubię to

      1. Ka-62 to maszyna z założenia cywilna, póki co wersja wojskowa nie jest przygotowywana. Choć maszyna bardzo przypomina Ka-60, to tym razem role się jakby odwróciły, albowiem Ka-60 był projektowany jako maszyna z założenia wojskowa z możliwymi wersjami cywilnymi.

        Lubię to

      2. Dla wojska to raczej nie, przynajmniej na razie bo tani to on nie będzie, chyba że jako salonka( ale ile takich potrzeba?). Swego czasu interesowały się tym śmigłowcem firmy naftowe( lub o podobnym profilu) i tam upatrywałbym pierwszych klientów. A od pierwszego lotu do……. to jeszcze kawał czasu.

        Lubię to

      3. A Ka-60 Kasatka to w końcu jest w służbie i jest zamawiany dla wojska, czy też cały program poleciał do kosza?

        Lubię to

  4. Serbia otrzyma z Rosji 2 śmigłowce Mi-17W5 (kontrakt z 2015 roku,dostawa możliwie szybko). Niewykluczone że w przyszłości władze Serbii zdecydują się na dalsze zakupy śmigłowców (mówi się o kolejnej parze-kontrakt w 2016 roku).

    Lubię to

  5. W kampanii wyborczej w Serbii konserwatyści, czyli zwycięzcy wyborów, zapowiadali rezygnację ze współpracy techniczno-wojskowej z FR. Oni chcą się bardzo przypodobać USA i UE, raczej nie będzie nowych zamówień sprzętu wojskowego w FR.
    Serbski Mi-17-W5 przed odbiorem.
    hosting

    Lubię to

  6. To jak tak to pewnie te dwa odbiorą i koniec? A Mi-8/17 jak dla mnie to prosty nieskomplikowany i stosunkowo tani śmigłowiec. Chyba dwa lata temu w „Armii” lub innym czasopiśmie była seria artykułów o śmigłowcach dla polskiej armii i z tego co może przeciwstawić zachodnim konstrukcjom nie wynikało że jest gorszy, a w niektórych aspektach miał lepsze parametry.

    Lubię to

  7. Nowe Mi-8/17 to w swojej kategorii w relacji koszt-efekt najlepsza konstrukcja na świecie, deklasująca konkurentów. Ale oprócz kosztów zakupu, danych taktyczno-technicznych oraz kosztów eksploatacji jest jeszcze polityka. A w zasadzie to najpierw jest polityka a dopiero potem wszystko inne. Dlatego w Serbii będą używane UH-1N a u nas nowe S-70i.

    Lubię to

  8. Do będącej w budowie korwety projektu 20385 „Gremiaszczij” rozpoczęto montaż głównych silników. Początkowo miały to być silniki produkcji niemieckiej (MTU) jednak w związku z sankcjami zastąpiono je nowymi silnikami produkcji rosyjskiej AOA „Kołomienskij Zawod”.
    Fabryka ta specjalizuje się w produkcji dużych silników spalinowych ( m. in. dla taboru kolejowego).
    Wodowanie i rozpoczęcie prób korwety „Gremiaszczij”planuje się na 2017 rok.
    Obecnie w budowie znajdują się 2 jednostki proj.20380 i 2 modyfikacje proj.20385.

    Lubię to

    1. Ale skoro w budowanych 20385 zastąpili niemieckie MTU (chociaż podobno dla tej dwójki Niemcy dostarczyli swoje diesle, dlatego je mieli skończyć, a nie mieli budować kolejnych…) silnikami z Kołomny, to co im stoi na przeszkodzie, żeby dalej budować 20385? Przecież one są większe i silniej uzbrojone od 20380-ek…
      No chyba, że różnica w cenie między 20380 a 20385 jest większa niż wzrost możliwości bojowych; stąd pomysł „ekonomicznego” 20386…

      Ja się już w tym wszystkim gubię…

      Lubię to

      1. Nie Ty jeden, chyba każdy kto na poważnie śledzi rosyjską zbrojeniówkę się zaczyna gubić w tym wszystkim. Może te wszystkie wzajemnie sprzeczne i nielogiczne decyzje to sposób na zmylenie przeciwnika 🙂

        Lubię to

  9. Wygląda na to, że Iły-96 Rossiji zaczynają być wyposażane w system samoobrony LSZ-100, bazujący na L370. Widoczne cztery sensory-promienniki pod kadłubem, dwa z przodu przed centropłatem i dwa z tyłu, bliżej ogona.
    hosting

    Lubię to

  10. WKS Rosji rozważają zastąpienie czeskich samolotów L-39 nowymi samolotami szkolno-treningowymi. Pieniądze przeznaczone na modernizację L-39 byłby przeznaczone na rozwój nowego samolotu. Mowa jest o ponad 150 samolotach. W/g przedstawiciela WKS jednym z głównych projektów mogących wziąć udział w tym przedsięwzięciu jest samolot biura SAT SR-10. Samolot przechodzi obecnie próby w locie (w/g postanowienia MON). Za SR-10 przemawia nowocześniejsza konstrukcja pozwalająca na wejście na wyższy poziom pilotażu przy szkoleniu pilotów oraz czynnik ekonomiczny. W obecnej chwili samolot napędzany jest silnikiem AI-25 jednak o ile MON wyrazie zainteresowanie możliwe będzie zastosowanie nowszego silnika AŁ-55 z biura „Saturn”. Obecnie system szkolenia oparty jest na samolotach Jak-152 i Jak-130. Wprowadzenie 3-stopniowego systemu szkolenia z samolotem pozwoliłoby na znaczne obniżenie kosztów związane z początkowym etapem szkolenia na samolotach odrzutowych (gdzie nie potrzebny jest tak zaawansowany samolot jak Jak-130).

    Lubię to

  11. Ja się wstrzymywałem przed podaniem tej informacji, bo moim zdaniem jest to bzdura i SR-10 nie będzie zakupiony, system trzystopniowy z dwoma samolotami odrzutowymi byłby ewenementem na skale światową i wcale nie byłby taki tani.
    Inne uwagi, bezpośrednim następcą L-39 jest Jak-130 i SR-10 po prostu wszedłby pomiędzy samolot szkolenia podstawowego a LIFT-a jakim jest Jak-130, zaś nie można mówić o oparciu obecnego systemu szkolenia na Jak-152 bo ten samolot nie istnieje i jeszcze długa droga zanim będzie produkowany seryjnie.

    Lubię to

    1. Pożyjemy zobaczymy, to nie jest temat na dziś czy jutro. Jak-152 jeszcze jak pisałeś nie istnieje, SR-10 tylko co poleciał. Ale że SR-10 jest tańszy i będzie tańszy w eksploatacji jest bardziej niż pewne( to jest samolot jednosilnikowy), a 150 samolotów L-39 do wymiany w przyszłości to jednak nie mała ilość. Jest racja w tym co napisałeś ale….jak niejednokrotnie w Rosji bywa że próbują czasami nietypowych rozwiązań i czasami się udaje i czasami nie.

      Lubię to

      1. Rozwiązanie z dwoma samolotami odrzutowymi w trzystopniowym systemie szkolenia byłoby kuriozalne, taki ewenement na skalę światową.
        Drogi ex-raffiku, nie można pisać, że SR-10 wymieniałby L-39, bo bezpośrednim następcą L-39 jest Jak-130 a przecież od samego początku było wiadomo, że nie będzie to wymiana 1 do 1 bo nie ma takiej potrzeby i część L-39 będzie zezłomowana bez wymiany. Ów news zapodany przez Rosjan to istne pomieszanie z poplątaniem. W FR są dwie szkoły lotnicze, które potrzebują po trzy eskadry Jak-130 każda plus ew. po kilka Jak-130 na wybrane jednostki lotnictwa taktycznego (myśliwskie, wielozadaniowe) jako maszyny dla podtrzymywania nawyków/treningowe tak jak to swego czasu było u nas z TS-11. I to wszystko. Nie ma większego zapotrzebowania na LIFT-y w WKS. A tym bardziej na SR-10.

        Lubię to

  12. Armenia dołączyła do grona użytkowników T-90. Do kraju dostarczony został T-90S, wyprodukowany w grudniu 2015 roku, a będący … nagrodą za czołgowy biathlon jeszcze z 2014 roku.
    hosting

    Lubię to

  13. Rozpoczęły się próby nowego samolotu bezpilotowego (BŁA) United-40 konstrukcji ZEA w GŁIC MO FR (centrum badawcze). Rozmowy na temat tego aparatu były prowadzone od 2013 roku jednak próby były odroczone przez stronę wojskową FR. BSL w/g producenta może przebywać do 100 godzin w powietrzu i może zabierać do 100 kg ładunku ( w tym uzbrojenia)
    W/g eksperta zajmującego się tematyką BSL próby tego aparatu są „planem B” w sytuacji, do kiedy nie pojawi się podobna rodzima konstrukcja.

    Lubię to

    1. Żal patrzeć jak FR musi żebrać u Izraela o muzealne Searchery albo prowadzić próby sprzętu z ZEA bo rodzimy przemysł nie jest w stanie opracować średnich i ciężkich bsl-ów.

      Lubię to

      1. Z tego co pamiętam to na Zachodzie prace nad BSL-ami zaczęły dynamicznie rozwijać się w czasie kiedy prezydentem w Rosji był Jelcyn. I skoro wcześniej ta dziedzina nie była rozwijana to nawet nie było po tym okresie czego „odmrażać”. Rządy Jelcyna to była wielka smuta dla rozwijania się czegokolwiek w Rosji.

        Lubię to

      2. Zgoda, ale Chiny czy Iran nie zaczynały ze szczególnie lepszej pozycji, a zdystansowały FR w dziedzinie średnich i ciężkich bsl, od rządów Jelcyna minęło jednak już 16 lat.

        Lubię to

    2. Ja jestem niezmiernie ciekaw, czemu rosyjskie biura konstrukcyjne nie są w stanie opracować wręcz całej rodziny BSL-i wszelkiej maści? Wszyscy liczący się gracze na świecie to robią, małe, średnie, duże… tylko Rosjanom to kompletnie nie idzie.
      O co chodzi?

      Lubię to

      1. Do tej pory zwalali na brak odpowiednich silników, tj. duża moc przy małej masie własnej. W zakresie mikro/mini bsl to powiedzmy, że mają konstrukcje na z grubsza średnim poziomie światowym. Ale w zakresie średnich i ciężkich bsl-i to jest dramat. Żeby w 2016 roku FR nie była w stanie zrobić konstrukcji na poziomie Predatora sprzed 20 lat ? Najśmieszniejsze są tłumaczenia czynników oficjalnych, że chcą przygotować konstrukcje przewyższające wiodące konstrukcje zachodnie, dlatego m.in. nie koncentrują się na stworzeniu np. bsl-ów uderzeniowych generacyjnie odpowiadających MQ-1 czy nawet MQ-9 🙂 Oczywiście, trudno poważnie podchodzić do tego typu stwierdzeń. Jak ktoś chyba napisał w runecie, skończy się na licencyjnych konstrukcjach chińskich, co będzie wielkim chichotem historii.

        Lubię to

      2. >Jak ktoś chyba napisał w runecie, skończy się na licencyjnych konstrukcjach chińskich, co będzie wielkim >chichotem historii.

        I najdziwniejsze, że są takie problemy w kraju, który niebawem będzie wprowadzać do linii samolot 5 generacji. A i w innych dziedzinach jeśli chodzi o przemysł zbrojeniowy jest na bardzo wysokim poziomie, gdzie np Chinom i Iranowi do nich daleko. Taki ewenement. Cóż ale np w termowizji zdołali nadgonić dzięki współpracy z Francją.

        Lubię to

  14. BMD-4M „Sadownica” i BTR-MDM „Buchacza” zakończyły próby państwowe i zostały przyjęte na uzbrojenie. Od 1 czerwca ma ruszyć produkcja seryjna tych pojazdów. W przeciągu 3 lat ma być wyprodukowane 250 szt. tych pojazdów dla wojska FR.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s