Ił-76MD-M, fotoreportaż z Żukowskiego

Krótki, acz interesujący fotoreportaż dotyczący najnowszej modernizacji Ił-a-76MD dla WKS.

Sama modernizacja jest dość budżetowa, zmiany w awionice, w tym głowica optoelektroniczna w nosie maszyny, ale silniki pozostały bez zmian.

23620_original

http://vector-force.livejournal.com/2255.html

 

 

Reklamy

44 uwagi do wpisu “Ił-76MD-M, fotoreportaż z Żukowskiego

  1. Rozpoczęły się dostawy Mi-28NE dla Algierii. Pierwsze dwa egzemplarze zostały dostarczone na pokładzie samolotu An-124 do bazy lotniczej na południu Algierii. Przewiduje się w że w przeciągu tygodnia zostaną zmontowane i odbędą się testy w locie.
    Kontrakt podpisano na dostawę 6 śmigłowców Mi-26T2 , 42(44?) śmigłowców Mi-28NE oraz modernizację 39 Mi-171Sz.

    Polubienie

  2. Izrael zwrócił się do FR o zwrot z Kubinki czołgu Magach-4, przekazanego jeszcze ZSRR przez Syryjczyków, po tym gdy został zdobyty na IDF w Libanie w 1982 roku.
    WWP się oczywiście zgodził i podpisał odpowiednie papiery, „szachista” nawet zbiory muzealne FR uszczupla, no, tego to się nawet ja nie spodziewałem po nim, nawet Jelcyn czegoś takiego nie robił. Na miejscu Merkel zażądał bym zwrotu wozów Panzerwaffe z Kubinki.
    hosting

    Polubienie

      1. Mam nadzieję, że jednak nie, chociaż może się wydawać, że było.
        Ps. „Humanitaryzm” to teraz słowo klucz w FR, czołg też został zwrócony oficjalnie z takowych powodów.

        Polubienie

  3. Widocznie nie szanuje historii swego kraju, nie ważne jaka była ale to historia. Czołg został podarowany przez sojusznika-przyjaciela, to widocznie tyle znaczą dla WWP przyjaciele.

    Polubienie

  4. Ile znaczy Syria dla niego to już dobitnie pokazuje od końca lutego. Ale ta decyzja o zwrocie czołgu Izraelowi to, z punktu widzenia muzealnictwa w FR, niebezpieczny precedens, na miejscu państw których wozy są w Kubince, bym się starał to wykorzystać do oporu.

    Polubienie

  5. „Urałwagonzawod” poinformował że zamierza wyposażać pojazdy BMP-3 w moduł AU-220M „Bajkał” z armatą kal. 57 mm. Ciekawe jaki jest stopień zainteresowania wojska FR, bo zalet ten moduł ma nie wątpliwie wiele. Pozostaje pytanie czy i kiedy zobaczymy BMP-3″Deriwację” w linii?

    Polubienie

  6. W SZ FR, o ile Kurganiec-25 wejdzie do służby, to BMP-3 z armatą kal.57 mm się nie pojawi.
    277. pułk w najbliższych dniach rozpocznie przezbrajanie z Su-24M2 na Su-34 jako trzeci pułk bombowców frontowych WKS przechodzący na Su-34. Pierwsze cztery, fabrycznie nowe maszyny, są już gotowe do przekazania.
    Szerzej i ze zdjęciami nowych maszyn.
    http://bmpd.livejournal.com/1926949.html

    Polubienie

      1. Jakie jednostki napędowe zamontowano na tym egzemplarzu, D-436TP-FM jak to wcześniej przewidziano (jakiś zapas który zdążył dostarczyć Motor-Sicz?) ?

        Polubienie

      2. Prawdopodobnie silniki (elementy) w połowie produkowane są w AO NPCG „Saliut”, druga połowa w Motor-Sicz. I Ukraina i Rosja są chyba skazane na współpracę.

        Polubienie

      3. Nie są skazane i w interesie FR jest jak najszybsze zerwanie jeszcze pozostających wszelkich więzi gospodarczych z Ukrainą. Oczywiście póki co import pewnych podzespołów wciąż ma miejsce, choć dla obu stron jest to temat bardzo niewygodny. Bo oficjalnie Ukraina nie eksportuje do FR już żadnych podzespołów do produkcji specjalnej, a jednak wciąż eksportuje takie podzespoły, m.in. silniki do śmigłowców, albowiem produkcja w FR jest wciąż dużo mniejsza aniżeli potrzeby. Poza tym bez tego „podziemnego” eksportu Motor-Sicz by najzwyczajniej upadł.

        Polubienie

      4. Troszeczkę źle to ująłem z tym skazaniem. To sytuacja na dzień dzisiejszy. Zamówienia na chwilę obecną to 11 samolotów (MCzS i MO FR) moc produkcyjna w/g przedstawicieli zakładu to 26 samolotów do 2025 roku. I dlatego pewnie warto przyspieszyć proces uniezależnienia od, bądź co bądź, wrogich państw.
        PS. Pojawiła się w mediach informacja o ujawnieniu na jednej ze stron (kolejny raz) informacji o pilotach FR biorących udział w operacji w Syrii.
        Komuś chyba na prawdę odbiło.

        Polubienie

  7. Do końca listopada do WMF FR mają trafić dwa okręty podwodne projektu 636.3 „Warszawianka” – „Kołpino” i „Wielikij Nowgorod”. Drugi z tych okrętów podwodnych był zwodowany w marcu 2016 , „Kołpino” ma zostać zwodowane 31 maja 2016 (czyli jutro). Wydaje mi się że to strasznie szybkie tempo, czy listopad to realna data?

    Polubienie

    1. Ambitna, ale realna, klepią te Warszawianki jak parówki, jakiś czas temu gdzieś w rosyjskiej branżówce wyczytałem, że chcą zejść do grubo poniżej roku z budową Warszawianek od stępki do oddania odbiorcy.

      Polubienie

      1. Wiadomo coś więcej o ewentualnym zamówieniu kolejnej serii „Warszawianek” dla WMF? Ponoć mieli robić 6 sztuk dla FOS a potem dla FB albo na odwrót ew. na zmianę…

        Polubienie

      2. W tym roku w maju mieli rozpoczynać budowę w stoczniach ŁAO Petersburg i SSZ w Konsomolsku nad Amurem (po 3 szt.) dla floty TOF. To być może najpierw tam. Chociaż jak tempo produkcji jest takie to zaraz i dla BF będą budować.

        Polubienie

      3. Pojawiała się informacja z WMF FR że po zakończeniu serii okrętów podwodnych proj. 636.3 dla TOF planuje się produkcję okrętów dla Floty Północnej i Bałtyckiej, z tym że nie 636.6 tylko nowszego projektu (5 pokolenia). Prawdopodobnie chodzi o projekt „Kalina” który może w przyszłości zastąpić okręty podwodne projektu 636 i 677.

        Polubienie

      4. @szmul75:
        > I jak na zamówienie dziś zapadła decyzja o budowie 6 okrętów dla TOF.

        Masz jakieś źródło/linka?

        @ex-raffik:
        > W tym roku w maju mieli rozpoczynać budowę w stoczniach ŁAO Petersburg i SSZ w Konsomolsku nad Amurem (po 3 szt.) dla floty TOF. To być może najpierw tam. Chociaż jak tempo produkcji jest takie to zaraz i dla BF będą budować.

        > Pojawiała się informacja z WMF FR że po zakończeniu serii okrętów podwodnych proj. 636.3 dla TOF planuje się produkcję okrętów dla Floty Północnej i Bałtyckiej, z tym że nie 636.6 tylko nowszego projektu (5 pokolenia). Prawdopodobnie chodzi o projekt „Kalina” który może w przyszłości zastąpić okręty podwodne projektu 636 i 677.

        Jak dla mnie to sprawa może wyglądać tak:
        1. Jeśli dla TOF będą robić w Pitrze (ŁAO to Stocznie Admiralicji?) i Komsomolsku, to Niżnij Nowgorod będzie wolny (o ile jeszcze je robi; ostatnią zrobił w 2005 roku dla ChRL)
        2. Niżnij Nowgorod może robić serię Warszawianek dla BF równolegle.
        3. Kalina będzie robiona dla FP i ew. TOF jak ją dopracują, zamiast nieudanych Ład.

        Polubienie

      5. Oczywiście, że mam.
        https://www.vedomosti.ru/politics/news/2016/05/31/643062-vmf-varshavyanka
        Командование ВМФ России приняло окончательное решение о строительстве серии из шести дизель-электрических подлодок проекта 636 «Варшавянка» для Тихоокеанского флота, сообщил журналистам во вторник замглавкома ВМФ вице-адмирал Александр Федотенков.

        Polubienie

  8. Typowany na przyszłego premiera lub nawet prezydenta Kudrin, miał wygłosić w obecności WWP podczas obrad prezydenckiej rady ekonomicznej bardzo ostre przemówienie, powiedział m.in., że FR to zacofany kraj, który musi przekonać zachód do ponownej współpracy i aby to zrobić należy obniżyć napięcia geopolityczne, czyli FR musi wycofać się z Syrii i Donbasu oraz znacznie zredukować wydatki na siły zbrojne. WWP w zasadzie nie oponował, coś tam przebąknął, że FR choć ustępuje zachodowi w niektórych dziedzinach powinna zachować suwerenność czy coś w ten deseń. Idą coraz ciekawsze czasy.

    Polubienie

    1. Jeszcze się okaże, że przy kolejnym prezydencie FR WWP to rzeczywiście był mąż stanu. Ale ja jakoś nie wierzę, że Kudrin będzie prezydentem FR. No chyba, że na Kremlu serio już postradali zmysły i wystawią na prezydenta Rosji de facto marionetkę Zachodu. Co by nie mówić o WWP to jeśli chodzi o wydatki na obronę nie jest tak źle.

      Swoją drogą ciekawe w czym według Kudrina FR jest tak mocno zacofana.

      Polubienie

  9. We wszystkim, technologicznie i społecznie. Mówi o tym od lat, ale obecnie bardzo zaostrzył ton. Musi mieć poparcie jakichś kremlowskich kręgów władzy, że tak ostro mówi.

    Polubienie

    1. Jak dla mnie przesadza i to mocno biorąc pod uwagę kwestię zacofania FR. Choć wiadomo, że to bardziej „gadka” pod publikę.
      Z tym, że to kręgi „władzy”, którym chyba zależy głównie aby z FR zrobić zaplecze surowcowe dla Zachodu. To dopiero będzie zacofanie. Według mnie na obecnym etapie ciężko cokolwiek przewidywać odnośnie kolejnej władzy FR. Ale osobiście wątpię aby doszedł tam do władzy tak skrajnie pro zachodni człowiek.

      Polubienie

      1. Moim zdaniem słuszna uwaga @Jarku. Wygląda że WWP próbuje doprowadzić do sytuacji w której Zachód i Chiny będą rywalizować o względy Rosji i jej zaplecze surowcowe. Stąd unikanie zbyt głębokiej konfrontacji.

        Polubienie

  10. Czas pokaże, póki co powrócił do szeregu instytucji państwowych i wie, że może sobie w krytyce pozwolić na wiele. A to już coś. Prezydentem pewnie szybko, o ile wogóle, nie zostanie, ale premierem, ja bym tego nie wykluczał, wicepremierem już był.

    Polubienie

    1. Dla odmiany dziś rzekomo Ławrow stwierdził, iż FR nie interesuje kiedy sankcje nałożone przez Zachód zostaną zniesione. Do tego należy to maksymalnie wykorzystać w celu uniezależnienia się Rosji od importu różnych produktów z Zachodu, i wzmacniania własnych przedsiębiorstw itp Tutaj akurat sporo w tym prawdy.

      Polubienie

  11. W prasie rosyjskiej dalej drążony jest temat nowego samolotu szkolno-treningowego SR-10.
    Samolot próbuje się zareklamować jako następca samolotów L-39 i tańsze uzupełnienie Jak-a-130. Koszt godziny lotu wynosi 2500 USD wobec 8000 Jak-a. Brany jest pod uwagę jako samolot początkowej fazy szkolenia. Na lotnisku w Kubince trwają obecnie próby w locie.
    Samolot Jak-130 jest dalej produkowany i dostarczane są kolejne egzemplarze do lotnictwa FR.
    Czy warto dodawać kolejny etap w szkoleniu?

    Polubienie

  12. Już o tym rozmawialiśmy, moim zdaniem nie, mnożenie bytów i mnożenie kosztów, trzy samoloty w ścieżce szkolenia, w tym dwa odrzutowe to byłby ewenement. Acz sama konstrukcja wygląda fajnie, i jeśli dobrze przejdzie etap prób to ma pewien potencjał eksportowy, także na rynku cywilnym. Oczywiście o ile zachód zniesie sankcje.

    Polubienie

  13. Jestem ciekaw czy instalacja do tankowania w prototypach to były atrapy(zaślepki?) czy w pełni funkcjonalne instalacje. Tu na zdjęciu nie wygląda na atrapę. To być może kolejny prototyp.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s