Rozbił się MiG-29KR z Kuzniecowa

Do incydentu doszło wczoraj, w godzinach popołudniowych podczas lądowania, pilot bezpiecznie się katapultował.

Informacja pochodzi ze źródeł zachodnich powołujących się m.in. na nasłuch korespondencji radiowej, pojawia się coraz więcej szczegółów i info wydaje się być prawdziwe. Do incydentu doszło podczas prawdopodobnie pierwszego lotu rozpoznawczo-zapoznawczego maszyn MiG-29K/KUBR z Kuzniecowa nad Syrię. W locie brały udział trzy maszyny, na pokład Kuzniecowa powróciła jedna maszyna, jedna rozbiła się  podczas lądowania, zaś trzecia wykonała lądowanie techniczne w jednej z baz sił rządowych na terenie Syrii, co może wskazywać, że rozbita maszyna także miała jakieś problemy techniczne, niektóre źródła wskazują, że pilot utraconej maszyny meldował o problemach technicznych wkrótce po starcie z pokładu Kuzniecowa. Bardzo nieudany debiut operacyjny rosyjskich maszyn MiG-29KR/KUBR, które zapewne zostały zawieszone w lotach jeśli istotnie przyczyną incydentu była awaria techniczna. Jeśli zostały zawieszone w lotach to najpewniej pozostałe maszyny tego typu na pokładzie nie powrócą do lotów w czasie obecnego rejsu Kuzniecowa.

Ps. Jest potwierdzenie MO FR, MiG-29KR, przyczyna techniczna.

Reklamy

9 uwag do wpisu “Rozbił się MiG-29KR z Kuzniecowa

  1. Może rozbity zostawił jakieś śmieci na pokładzie lub z innych przyczyn (choćby psychologicznych) nie ryzykowali powtórki i trzeciego skierowali asekuracyjnie do bazy na lądzie ? Jeśli tak, to bardzo rozsądna decyzja – odesłać pilota zamiast sprowadzać go tam, gdzie przed chwilą kolega nie dał rady/rozbił się. Zresztą w pierwszej chwili przyczyna mogła nie być znana lub pewna, mogło być coś z systemami na okręcie. Bezpieczniej zamknąć pokład i spokojnie sprawdzić wszystko.

    Polubienie

    1. „Bezpieczniej zamknąć pokład i spokojnie sprawdzić wszystko.”
      To na pewno.
      Nb. operacje lotnicze na lotniskowcach są zawsze o wiele bardziej ryzykowne niż te na lądzie. Amerykanie rocznie tracą kilka-kilkanaście maszyn rozbitych w czasie operowania z lotniskowców i nikt nie robi z tego wielkiej tragedii – tak po prostu jest.

      Polubienie

  2. Rosyjskie lotnictwo pokładowe jest liczebnie niewielkie, to i utrata jeden z czterech maszyn danego typu, do tego dopiero wdrażanego, znajdującej się na Kuzniecowie ma nieco inny wymiar, poza tym jak wiadomo Kuzniecow skupia na sobie wyjątkowo duże zainteresowanie, stąd inny ciężar gatunkowy owego incydentu.
    Ps. Wątek o MiG-31BM w Chmejmim usunięty, zdjęcia były fałszywkami.

    Polubienie

  3. Chyba zaczęło się Kalibrowanie w Syrii, z naciskiem na chyba.
    Ps. Wg źródeł związanych z MO FR miała miejsce dyslokacja maszyn MiG-31BM do Chmejmim. W takim układzie tylko zdjęcia były nieprawdziwe, chyba niepotrzebnie usunąłem wątek.

    Polubienie

  4. MO FR potwierdza, Grigorowicz strzelił Kalibry na cele w Syrii.
    Z pokładu Kuzniecowa wykonywane są loty bojowe na cele w Syrii. Nie podano czy w lotach uczestniczą także maszyny MiG-29KR/KUBR.

    Polubienie

      1. Na tym etapie sceptycyzm wskazany 🙂
        Nie można jednakże zauważyć rozwinięcia w bazie znacznych sił syryjskich, w tym silnej obrony przeciwlotniczej.

        Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s