MiG-31

Nowy odcinek dobrze znanego cyklu Zwiezdy.

Tradycyjnie bardzo dobre ujęcia, przy czym materiał dotyczy głównie tematyki stratosferycznych lotów MiG-31.

Advertisements

149 uwag do wpisu “MiG-31

  1. Fotografie przedstawiające zmodernizowane śmigłowce Ka-27M i Ka-29. Zdjęcia prawdopodobnie pochodzą z końca roku. Wyremontowano więcej niż po jednym śmigłowcu mimo że w mediach pojawiły się fotografie tylko dwóch śmigłowców.
    Prawdopodobnie w grudniu zostało przekazanych zamawiajacemu 6 śmigłowców Ka-29 i zsotało wyremontowanych minimum 5 śmigłowców Ka-27M (z tym że prawdopodobnie przekazany został jeden).



    Zdjęcia pochodzą z grudnia.

    Lubię to

    1. Przeciwdywersyjnej, te mikrofony kierunkowe to system antysnajperski Sowa, przy czym wóz jest mi bliżej nieznany, jakieś nowe ukompletowanie w przeciwieństwie do wozów seryjnych wyposażonych w Sowę, zdjęcie zostanie wykorzystane, dzięki.

      Lubię to

  2. Powiedział bym wręcz, że nawet bardzo dobrze.
    Mógłbyś wypisać choć z grubsza jakie samoloty i śmigłowce rosyjskie siły zbrojne mają otrzymać ?

    Lubię to

  3. Niestety tego nie podano, zapodano jedynie liczby. Ale dostawy w 2017 roku raczej nie powinny się różnić gdy chodzi o typy od tego co miało miejsce w ubiegłym roku. To będą te same typy samolotów i śmigłowców.

    Lubię to

  4. Pojazdy Tajfun-K w Feodozji na Krymie.

    Parę ładnych fotografii z 2016 roku z okolic miejscowości Kstowo – KamAZ Patrul-A i Tajfun-K.



    Tak coraz więcej tych Tajfunów. Czy można przyjąć że zastąpią zwykłe „gruzowiki” do transportu żołnierzy?

    Polubione przez 1 osoba

  5. Nie zastąpią. MO FR zamówiło serię 70 egzemplarzy K-63968 pod naciskiem wpływowych lobbystów, ale po jej wykonaniu dalsze zamówienia są wątpliwe. Jest to de facto opancerzona ciężarówka z ochroną przeciwminową w cenie transportera opancerzonego.
    Ps. W latach 2017-2018 zostanie zmodernizowanych pięć baz lotniczych, w tym aż trzy użytkowane przez DA WKS, a mianowicie Ukrainka, Mozdok i Engels.

    Lubię to

    1. Szmulu czyli po prawdzie to one nie są potrzebne, a ilość zadań w których mogły by być potrzebne ograniczona. Tak jak wcześniej pisałeś że co najwyżej w Rosgwardii mogły by znaleźć swoje miejsce. A co jeśli wyposażą w moduł bojowy i wóz zostanie uzbrojony bo i takie informacje już były (i to nawet w tym tygodniu)?

      Lubię to

  6. Po wyposażeniu w moduł bojowy staną się jeszcze droższymi opancerzonymi ciężarówkami z ochroną przeciwminową. Te wozy nie są potrzebne armii, choć oczywiście jak już mają być to lepsze z Arbalietem-DM niż bez.

    Lubię to

  7. WFM Rosji rozmieści na Krymie kompleksy ZRK Buk. Kompleksy będą ochraniały obiekty i okręty nawodne i podwodne Floty Czarnomorskiej przed zagrożeniami z powietrza. Nowe ZRK wejdą na uzbrojenie 1096-go pułku ZRP z Sewastopola. Na początku będą to kompleksy Buk-M2 później Buk-M3. Na Krymie w chwili obecnej służbę w zakresie obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej pełnią kompleksy S-300 i S-400 wchodzące w skład 51 dywizji PWO WKS.

    Lubię to

    1. >a Krymie w chwili obecnej służbę w zakresie obrony przeciwlotniczej i >przeciwrakietowej pełnią kompleksy S-300 i S-400 wchodzące w skład 51 dywizji >PWO WKS.

      No właśnie obecnie na półwyspie mamy o ile się nie mylę 2-3 bataliony S-400, batalion S-300PM ? Pamiętam zaraz po przejęciu Krymu Rosjanie przerzucili system S-300PM. Nie wiem czy nadal tam stacjonują ? Oraz S-300W/W4, które zostały przerzucone na półwysep przed ukraińskimi ćwiczeniami rakietowymi, są klipy. Pytanie czy to dywizjon ? Przydałoby się jakieś w miarę aktualne zdjęcie Krymu z satelity 🙂
      Teraz obronę plot wzmocnią jeszcze zestawy Buk-M2.

      Lubię to

      1. Prawdopodobnie 2 bataliony z S-400 z 16 wyrzutniami (łącznie) plus dywizjon Pancir-S1 z 6 ZPRK w Teodozji i w Gwardyjsku oraz dwa bataliony S-300PM z 24 wyrzutniami(łącznie)w Sewastopolu . Z tym że nie wiem co stało się z S-300PM z Teodozji ale coś mi się przypomina że zostały przeniesione po za Krym.
        S-300W4 to był prawdopodobnie batalion z 77-samodzielnej przeciwlotniczej rakietowej brygady JuWO z Korienowska.

        Z tym że na Krymie stacjonuje 31-dywizja PWO a nie 51-a z Rostowa nad Donem (powieliłem błąd z informacji prasowej).

        Lubię to

  8. W najbliższych dniach w Republice Południowej Afryki rozpocznie działanie kwantowo-optyczny system Sażeń-TM. System ten służy m.in. do pomiaru odległości statków kosmicznych, określania ich współrzędnych i parametrów ruchu. System ma pracować jako część (stacja pomiarowa) kompleksu Glonass.

    PS.Wszystko w porządku, udało się zalogować.

    Lubię to

  9. Rozpoczęto dostawy nowych antropomorficznych kompletów odzieży. W skład kompletu wchodzą spodnie, koszula oraz kurtka. Ubiór pozwoli na dopasowanie go do indywidualnych cech anatomicznych i w związku z tym poprawi walory użytkowe i optymalizuje jego użytkowanie.

    Lubię to

  10. Będący w remoncie w stoczni „Zwiezdoczka” okręt podwodny K-114 „Tuła” proj.667BDRM został wyprowadzony z hangaru.Teraz okręt przez pewien czas przed wodowaniem będzie przebywał w suchym doku gdzie będą wykonywane dalsze prace (m.in. kalibracja urządzeń radioelektronicznych). Po zakończeniu remontu „Tuły” rozpocznie się remont kolejnej jednostki proj.667BDRM „Briansk”.

    Lubię to

    1. Widać okręty są regularnie remontowane. To już kolejna ich seria. No ale Rosjanie chcą jak widać utrzymać te okręty jak najdłużej w służbie. Być może w kolejnej dekadzie FR będzie dysponować 14 SSBN. Choć teraz ze starszymi BDR jest ich 12. W tym ze dwa w remontach.

      Lubię to

  11. Ostatni Riazań został też włączony z powrotem w skład floty Pacyfiku. O ilę rozumiem modernizacje 667 bdrm, bo lajner to bardzo nowoczesny kompleks, to przyznam się szczerze że nie wiem dlaczego utrzymują w linii 667 bdr, zamiast zamontować więcej głowic na 667 bdrm, (podobno wg. ich żródeł można do 12) albo na borejach (podobno można przenosić 10 głowic na rakiecie a na okrętach są wersje 6-io głowicowe.

    Lubię to

    1. >ilę rozumiem modernizacje 667 bdrm, bo lajner to bardzo nowoczesny kompleks, to >przyznam się szczerze że nie wiem dlaczego utrzymują w linii 667 bdr,

      Hmm w celu trzymania okrętów SSBN we Flocie Pacyfiku. Dopiero niedawno została ona zasilona nowymi jednostkami projektu 955. Może jeszcze chęć utrzymania załóg na odpowiednim poziomie wyszkolenia itp. Nowe okręty 955A zasilą Flotę Pacyfiku dopiero za rok a kolejny za dwa. Więc pewnie przez ten czas 667BDR będą jeszcze aktywne.

      >zamiast zamontować więcej głowic na 667 bdrm, (podobno wg. ich żródeł można do >12)

      Zostawiają sobie tą opcję na rozwój sytuacji geopolitycznej, wycofania się USA ze START itp. Obecnie R-29RMU przenoszą po 4 MIRV średniej mocy.

      >albo na borejach (podobno można przenosić 10 głowic na rakiecie a na okrętach są >wersje 6-io głowicowe.

      Teoretycznie mogą ale w tym przypadku może się to wiązać ze spadkiem zasięgu pocisku Buława. Pocisk ten dysponuje dość niewielkim tak zwanym throw-weight więc i upakowanie 10 MIRV po 100-150 kT może być ciężkie a na pewno odbije się na zasięgu. No chyba, że jeszcze jakieś mniejsze ładunki. Co prawda takie nowoczesne RV to powinny ważyć gdzieś w granicach 130 kg. Ale potrzebny jeszcze jest zapas masy na ewentualne wabiki itp i całą aparaturę elektroniczną, systemy wyrzucania RV itp itd. Dlatego też w kolejnej modyfikacji Buławy czy też nowym pocisku SLBM rozważają zwiększyć udźwig pocisku.

      Lubię to

      1. Jasna sprawa, dzięki Lajnerom można by w razie wycofania się Amerykanów z układu powiększyć znacząco siłę ognia.
        Tym niemniej z Buławą to cały czas przekazywali (podczas konstrukcji i prób) informacje o 10 głowicach w rakiecie, a wychodzi sześć.
        Zastanawiam się tylko czy 667BDR nawet po modernizacji nie jest bardzo łatwym celem dla ataku.
        W końcu konstrukcja ta była robiona jeszcze przed okrętami 971 które były przełomem jeśli chodzi o głośność a końcówki wałów nie znajdują się w kadłubie tak jak w Delfinach, co może wywoływać duży hałas. Mnie oczywiście nie chodzi o zamontowanie 12 głowic na wszystkich Delfinach ale gdyby zamontowali chociaż na dwóch to mieliby tą samą siłę ognia co przy użytkowaniu trzech Kalmarów, a w dodatku w lepszych okrętach i na nowocześniejszych środkach przenoszenia.

        Polubione przez 1 osoba

      2. >Tym niemniej z Buławą to cały czas przekazywali (podczas konstrukcji i prób) >informacje o 10 głowicach w rakiecie, a wychodzi sześć.

        Owszem początkowo krążyły takie informacje i media je podchwyciły. Potem FR zadeklarowała w ramach programu START, iż Buława przenosi 6 MIRV. Natomiast w internecie gdzie informacje są często powielane przewija się często o 10 MIRV. Oczywiście jest to fizycznie wykonalne i na tym pocisku ale kosztem zasięgu, oraz trajektorii lotu. Buława rzekomo też ma lecieć po nieco spłaszczonej trajektorii 🙂 Podobnie było z RS-24 też początkowo pojawiła się informacja odnośnie 10 głowic.

        >Zastanawiam się tylko czy 667BDR nawet po modernizacji nie jest bardzo łatwym >celem dla ataku.

        Cóż ciężko stwierdzić. Wszystko zależy od bardzo złożonej sytuacji. Jak wiadomo pomijając już samą sygnaturę akustyczną okrętów wiele zależy od warunków hydrologicznych samego zbiornika wodnego. Czy jest to na płytkich wodach, czy na otwartym oceanie, jaka jest aktualnie prędkości wiatru itp. Ma to spory wpływ na możliwość wykrycia okrętu oraz jego śledzenia. Ważna też jest prędkość samego okrętu itp itd 🙂
        Co do samej sygnatury akustycznej tutaj nie można zbyt wiele napisać. Nawet odnośnie okrętów z lat 80 bazujemy na szczątkowych informacjach itp. Nie wspominając już o tych nowych. Ze szczątkowych informacji prawdopodobnie 667BDR jest nieco głośniejsza od projektu 941. Natomiast co ciekawe 667BDRM jest nieco cichszy od projektu 941. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że wraz z wiekiem i starzeniem się kluczowych elementów np siłowni itp okręty stają się coraz głośniejsze. Tak de facto jest z każdym bardziej złożonym układem mechanicznym 🙂 Natomiast oczywiście 971 jest jeszcze cichszy. Ten SSN generalnie odpowiadał w zakresach niektórych prędkości okrętom Los Angeles a nie pamiętam czy w pewnych zakresach nie był nawet cichszy. Przy czym poruszamy się po szczątkowych informacjach i spekulacjach.

        >W końcu konstrukcja ta była robiona jeszcze przed okrętami 971 które były >przełomem jeśli chodzi o głośność.

        A mówi się nawet, że już w 671 RTM-RTMK 🙂

        > Mnie oczywiście nie chodzi o zamontowanie 12 głowic na wszystkich Delfinach ale >gdyby zamontowali chociaż na dwóch to mieliby tą samą siłę ognia co przy >użytkowaniu trzech Kalmarów, a

        Owszem. Choć i na R-29R można zamiast 3 MIRV zamontować 7 głowic. Cóż dlaczego nadal pozostawili w służbie 667BDR nie jest do końca jasne. Tak jak wspomniałem pewnie zostaje utrzymanie gotowości załóg czy też potencjału rakietowo-jądrowego we Flocie Pacyfiku i pokryciu części celów, które lepiej porazić z tak zwanego Dalekiego Wschodu.

        >Natomiast kwestia głośności, przez co praktycznych możliwości okrętów tego typu >rzeczywiście ciekawa.

        Nieco analizy na ten temat.

        https://fas.org/spp/eprint/snf03221.htm
        https://fas.org/spp/eprint/snf0322.htm

        Oczywiście zapewne od tego czasu USA ma lepsze sonary na swoich Virginiach, Seawolfach czy Imp Los Angeles. Natomiast Rosja ma też nowe SSBNy 🙂 nieco zmodyfikowanych 971 oraz 945, no i nowe 885 w budowie.

        Lubię to

      3. Będąc jeszcze w temacie okrętów podwodnych, nie wiem czy był już poruszany ten temat, jeśli tak to przepraszam. Tym niemniej do tej pory nurtuje mnie sprawa tych słynnych czujników nieakustycznych montowanych chyba tylko i wyłącznie na jednostkach myśliwskich, na pewno 971 późniejszych wersji. Czy to były jakieś czujniki „śladu torowego” o ile tak można powiedzieć? Ciekawe czy są jakieś wiarygodne materiały na ten temat, mi nigdy nie udało się do tego dotrzeć ale może za słabo szukałem a któryś z kolegów ma jakąś wiedze na ten temat 🙂

        Lubię to

      4. >ym niemniej do tej pory nurtuje mnie sprawa tych słynnych czujników nieakustycznych >montowanych chyba tylko i wyłącznie na jednostkach myśliwskich, na pewno 971 >późniejszych wersji. Czy to były jakieś czujniki „śladu torowego” o ile tak można >powiedzieć?

        Owszem nazywa się to SOKS czy też TUKAN. Są to czujniki śladu torowego. Pierwsze tego typu sensory zainstalowano na okrętach klasy 671RTM system TUKAN. W przypadku jednostek 971 kolejne modyfikacje czujników są jakoś inaczej oznaczone ale nie pamiętam.


        >Ciekawe czy są jakieś wiarygodne materiały na ten temat, mi nigdy nie udało się do >ego dotrzeć ale może za słabo szukałem a któryś z kolegów ma jakąś wiedze na ten >temat 🙂

        Nie ma za wiele informacji o tych systemach niestety. Nie wiadomo też na ile są skuteczne. Podobno mają wykrywać różne zawirowania termiczne w wodzie, które powstają po przepłynięciu AOP. Rosjanie twierdzą, że są wstanie wykryć takie zawirowania 30 min po przejściu okrętu. Sądzę jednak, że są to sensory bardzo pomocnicze a najważniejsze są jednak stacje sonarowe na okręcie.

        Lubię to

    2. Niedawno był na blogu bardzo dobry materiał filmowy z 667BDR w roli głównej. Wyposażenie i stan techniczny tej jednostki były zaskakująco dobre. Natomiast kwestia głośności, przez co praktycznych możliwości okrętów tego typu rzeczywiście ciekawa.
      Mało prawdopodobnym wydaje się jakiś znaczący postęp w tej dziedzinie jednostek modernizowanych względem pierwotnego projektu.

      Lubię to

      1. Widziałem ten materiał, był w nim K-433 nawet starszy od Riaziania. Oczywiście rzeczywiste charakterystyki akustyczne są tajne, ja opierałem się na opublikowanym artykule rosyjskiego eksperta z lat 90-tych był dostępny na stronie SSBN.pl zanim została zamknięta. Tym niemniej jedną ze zmian na 667BDRM było wydłużenie kadłuba, tak aby wały napędowe zostały obudowane kadłubem sztywnym. Widać to na każdym z planów tych okrętów. Ponadto 667BDRM ma znacznie mniej otworów do wypuszczania wody przez zbiorniki balastowe, które są dobrze widoczne na 667BDR. Wydaje się więc że tych źródeł nie usunięto nawet przeprowadzając prace remontowe.

        Polubione przez 1 osoba

      2. A czy nie lepiej było modernizować okręty proj. 941 niż je przeznaczyć do kasacji? Bo po analizie dostępnych materiałów oraz waszych opiniach wydaje mi się że były to jednostki zdecydowanie lepsze niż 667BDR i z większym potencjałem na modyfikacje no i większą siłą uderzenia jądrowego.

        Lubię to

      3. >A czy nie lepiej było modernizować okręty proj. 941 niż je przeznaczyć do kasacji?

        Okręty te okazały się być bardzo drogie w eksploatacji. W związku z modernizacją 667BDRM i budową nowych jednostek 955/955A zdecydowano iż nie będą przywrócone do służby. Co prawda wcześniej zakładano ich utrzymanie gdyby powiódł się program pocisku Bark. Potem skończył się resurs na R-39 okręty pozostały bez rakiet a Buława była w początkowej fazie testów itp. Obecnie de facto trzy jednostki są nadal w rezerwie. To znaczy Tk-208 ma chyba jakiś status okrętu testowego, wcześniej testowano na nim Buławę. Często na fotkach z zakładów z Siewierodwińsku widać dwa okręty klasy 941 🙂

        Polubione przez 1 osoba

  12. Holownik redowy proj.705B RB-410 został przyjęty (podniesiono banderę) w skład grupy okrętów zabezpieczających Flotylli Kaspijskiej.

    Lubię to

  13. 800. baza lotnicza Czkałowskij z okręgu moskiewskiego została przeformowana w 8. dywizję lotniczą specjalnego przeznaczenia. Dywizja jest przeznaczona do przewozu różnego rodzaju techniki, ładunków, brania udziału w akcjach poszukiwawczo-ratowniczych, ewakuacyjnych i innych specjalnych operacjach. W skład wchodzą m.in. takie statki powietrzne jak: Ił-62, Ił-76, Ił-18, Tu-154, Tu-134, An-12, An-26, Mi-8.

    Lubię to

  14. W tym roku w planach zakładów „Awiastar-SP” jest budowa trzech samolotów Ił-76MD-90A. Do tej pory zakłady zbudowały 5 samolotów tego typu. W 2012 roku podpisano kontrakt na 39 budowę samolotów.W planach do 2025 jest budowa ponad 170 szt. Zakłady zamierzają znacząco przyspieszyć tempo budowy tych samolotów osiągając tempo 21 samolotów rocznie począwszy od 2021 roku.

    Lubię to

    1. Budowa 21 maszyn rocznie od 2021 nie wydaje się być możliwa, choć jakieś zwiększenie tempa produkcji zapewne nastąpi. O planach dotyczących 170 sztuk nie warto chyba wspominać, obecnie raczej bardziej prawdopodobna jest redukcja pierwotnego zamówienia do 30 sztuk.

      Lubię to

      1. Tego nie wiem, ale średnia bez wersji specjalizowanych wychodzi około 47 samolotów rocznie. Przy czym jak już wielokrotnie powtarzałem przy okazji wielu innych kwestii, porównywanie FR z ZSRR raczej nie ma sensu z uwagi na różnicę potencjału i charakteru gospodarek ówczesnego ZSRR i obecnej FR.

        Lubię to

      2. >okazji wielu innych kwestii, porównywanie FR z ZSRR raczej nie ma sensu z uwagi na >to różnicę potencjału i charakteru gospodarek ówczesnego ZSRR i obecnej FR.

        No właśnie między ZSRR a FR jest przepaść jeśli chodzi o możliwości przemysłu. Do tego o ile pamiętam to w ZSRR szło przeszło ok 15 % PKB na obronę? Tak czy siak patrząc na to z jakim rozmachem wprowadzali uzbrojenie oraz jakie projekty rozwijali oraz na przemysł kosmiczny pieniędzy mieli niesamowite ilości.

        Polubione przez 1 osoba

      3. W ZSRR była to centralnie planowana gospodarka niemalże wojenna, gospodarka niedoboru towarów konsumpcyjnych, choć oczywiście w poszczególnych okresach wyglądało to lepiej lub gorzej. Gospodarka FR to jednak, co prawda nie modelowa, ale jednak w ogólnym zarysie, gospodarka wolnorynkowa. Co prawda kompleks wojskowo-przemysłowy jest wciąż największą gałęzią przemysłu, to jednak na jego potrzeby jest przeznaczane „tylko” około 6 % PKB, procentowo co najmniej trzy razy mniej niż pod koniec ZSRR.

        Lubię to

      4. > to jednak na jego potrzeby jest przeznaczane „tylko” około 6 % PKB, procentowo >co najmniej trzy razy mniej niż pod koniec ZSRR.

        Sporo. Trzeba jeszcze dodać, iż w porównaniu z ZSRR Rosja jest znacznie mniejsza demograficznie. ZSRR to było przeszło ok 270 mln. Rosja obecnie to zaledwie 145 mln.
        Co też przekłada się na potencjał kraju, gospodarka, przemysł itp
        Wraz z rozpadem ZSRR stracili spory potencjał demograficzny no i przemysłowy, gdzie jego część pozostała nagle poza granicami Rosji. To już nie do odrobienia…

        >Co prawda kompleks wojskowo-przemysłowy jest wciąż największą gałęzią >przemysłu.

        Ale w przypadku FR rozwija się też coraz lepiej cywilny? Choć i może być on w niektórych kwestiach powiązany.

        Lubię to

  15. NPO „Spław” opracował aparat bezpilotowy który w rejon patrolowania byłby przenoszony za pomocą pocisku rakietowego kompleksu RSZO „Smiercz”. Aparat miałby być umieszczony zamiast głowicy pocisku i w docelowym miejscu uwalniany, skąd w czasie rzeczywistym przekazywał by informacje do punktu kierowania. Czas działania takiego aparatu nad obserwowanym obszarem wynosi 25-30 min.

    Lubię to

  16. Chińczycy właśnie oblatali swojego Reapera o nazwie Pterodactyl II. Ośmieszają FR. Zaś Amerykanie wycofują z linii Predatory, które uznano za przestarzałe, jeszcze bardziej niż Chińczycy ośmieszają FR, albowiem dla jej przemysłu Predator jest wciąż poza zasięgiem możliwości technicznych, chyba czas najwyższy, żeby MO FR zaczęło kupować turbośmigłowe, uderzeniowe bsp w Chinach.
    hosting

    Lubię to

    1. Kiedyś tam zaspali i teraz nie dają rady nadgonić. A świat w uciekł w temacie „bezpilotowców”.
      Gorbaczow i Jelcyn to w mojej opinii dwóch panów winnych zaniedbań i zaniechań nie tylko w tej dziedzinie.

      Lubię to

      1. Mnie najbardziej dziwi, że w FR wzięli się za robienie większych bsp bardzo dziwacznie, czyli bez skoncentrowania prac nad czymś od czego trzeba zacząć, czyli jednostkami napędowymi. Tym sposobem najnowszy Orłan, konstrukcja wcale nie imponująca osiągami, musiał zostać zbudowany w układzie z dwoma silnikami, żeby to to chciało latać.

        Lubię to

      2. Zgadzam się w stu procentach. Parę segmentów silników zaniedbano i teraz są tego skutki. Nie ma „serc” do „bezpilotowców” to i nie ma „bezpilotowców”. Bo z resztą w moim mniemaniu poradziliby sobie.

        Lubię to

    2. Możliwe że się mylę, ale odnoszę wrażenie że na obecny zastój w dziedzinie rosyjskich BSP mają wpływ sankcje.. Jakiś czas temu mówiło się o konstrukcjach różnych klas, były tu na blogu modele i nawet zdjęcia prototypów a teraz kompletna cisza.. Genezą problemu jak najbardziej były wieloletnie zaniedbania , szczególnie już po upadku ZSRR. Tym niemniej przed kryzysem ukraińskim wydawało mi się, że pomału zaczynają nadrabiać ten dystans.. Choć być może to tylko czysty zbieg okoliczności i moje subiektywne odczucia

      Lubię to

      1. Sankcje raczej nie, bo na miejscu jest cała technologia za wyjątkiem odpowiednich, turbośmigłowych jednostek napędowych, a te można kupić we wspomnianych Chinach. Oficjalnie lansowana jest teza, że prace nad uderzeniowymi bsp się przedłużają, bo wojsko chce od razu wdrożyć aparaty nowej generacji, tzn. w przypadku bsp uderzeniowych przewyższające bsp klasy Reapera. Dla mnie to jednak wątpliwe, raczej przedłużają się zapewne prace nad rodzimymi jednostkami napędowymi i stąd te wszystkie opóźnienia.

        Polubione przez 1 osoba

  17. Przesunięto z 2017 roku na 2018 rozpoczęcie prób silnika drugiego etapu dla samolotu T-50.
    Zakończenie prac planuje się na 2020 rok.
    Zastanawiam się czy silnik będzie testowany na nowym płatowcu czy na już istniejącym?
    Bo jeśli na nowym, to tłumaczyłoby fakt, że brak nowych samolotów (powinno być już więcej nowych) spowodowany jest problemami z płatowcem, jeśli na starym to przedłużają się prace nad silnikiem.

    Lubię to

  18. Nowe zakład w Kirowie-KMP w tym roku rozpocznie produkcję rakiet dla systemów PWO i PRO. Planowana jest produkcja obecnie wprowadzanych na uzbrojenie rakiet, a w przyszłości nowych perspektywicznych rakiet. Obecnie zakłady działają jako podwykonawca koncernu Ałmaz-Antiej.

    Lubię to

    1. „Wiertoliety Rossii” przekazały Chinom partię śmigłowców Mi-171. Śmigłowce te maja pełnić zadania w służbie ochrony środowiska oraz w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Kontrakt na dostawę tych śmigłowców był podpisany w 2015 r.

      PS. Ciekawe kiedy zademonstrują model PAK DA. Kiedyś pisali o prezentacji makiety w 2018 roku.

      Lubię to

  19. Prawdopodobnie na zdjęciach satelitarnych pojawił się nowy rosyjski aparat bezpilotowy BŁA „Orion”. Aparat ten w/g wcześniejszych informacji ma być przeznaczony do wykonywania długotrwałych misji rozpoznawczych i uderzeniowych (do 24h) na średnich wysokościach (ok.8000m). Oblot miał miejsce prawdopodobnie w maju ubiegłego roku.

    Lubię to

    1. Z uwagi na deklarowany udźwig wynoszący zaledwie około 250 kg ów aparat w żaden sposób nie może być uznany za znaczący postęp w dziedzinie uderzeniowych bsp w FR.

      Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s