Mieszana grupa zadaniowa lotnictwa armijnego POW, klip

Bardzo dobry klip z niedawnych ćwiczeń w Kraju Stawropolskim.

Ciekawe ujęcia, m.in. z kabiny strzelca Mi-35M.

Reklamy

103 uwagi do wpisu “Mieszana grupa zadaniowa lotnictwa armijnego POW, klip

  1. Dziś próba generalna MAKS-2017, zapis z transmisji, pozycja obowiązkowa 🙂
    Pokaz pary T-50 bardzo dobry, w jednym miejscu może minimalnie zbyt ryzykowny moim zdaniem, manewrowość na małych prędkościach coraz lepsza, widać, że z każdym rokiem publicznie pokazują więcej możliwości samolotu, choć latają stare prototypy.

    Lubię to

    1. Rzeczywiście coraz fajniej ten T-50 lata 🙂 Nowy płatowiec na pewno potrafi sporo. Do tego jeszcze jak dostanie dodatkowy ciąg z nowych silników…Stosunek ciągu do masy będzie dość imponujący.

      Lubię to

    1. Pod kadłubem chyba nowe KAB-y o małej średnicy, pod skrzydłami chyba Ch-35UE lub Ch-38M, ale bardziej strzelam niż jestem pewien bo tak sobie widać a i makiety raczej mocno uproszczone 🙂
      hosting

      Lubię to

  2. Eksportowy wariant rakiety 9M100 czyli 9M100E dla morskiego systemu ZRK 9K96 zaprezentowany podczas MAKS-
    2017, na drugim planie pierwszej fotografii nie mniej ciekawy kontener z rakietą 9M317M3.


    Lubię to

  3. Lotnicy samolotów 5-generacji otrzymają zmodyfikowane kombinezony przeciwprzeciążeniowe PKK-7. W 2016 roku lotnicy używający nowych kombinezonów narzekali ( z racji budowy) na słabą wentylację i dużą izolację termiczną. Zmodyfikowany kombinezon w miejscach najbardziej narażonych został wyposażony w elementy perforowane. W warunkach lotniskowych dla lotników rekomendowany jest inny wariant rozwiązania tego problemu-małe urządzenie z autonomicznym systemem wentylacji podobnym do tego jaki stosują kosmonauci.
    Lotnicy są jednak sceptycznie nastawieni do tego wariantu.
    Wstępne próby nowego perforowanego kombinezonu zostały zakończone, w najbliższym czasie rozpoczną się próby państwowe.
    PKK-7.

    Lubię to

    1. A co jest „nie halo” z obecnymi kombinezonami, że nie mogą być stosowane w PAK-FA?
      No i jeszcze ciekawsze, skąd się wzięły opisywane problemy w kombinezonach nowej generacji?

      Lubię to

      1. Panowie strasznie się pocili i było im za gorąco. Coś mi się jeszcze wydaje, że T-50 wchodzi na nowy poziom z przeciążeniami w prędkościach naddźwiękowych i dlatego był potrzebny nowy kombinezon. Przy modyfikacji kombinezonu największym problemem było zachowanie się „dziurawego-perforowanego” kombinezonu podczas katapultowania się przy prędkościach naddźwiękowych, ale rozwiązano ten problem.

        Lubię to

  4. Na MAKS-2017 zostaną pokazane (prawdopodobnie w zakrytej dla szerszej publiczności części ekspozycji) dwa ciężkie bezpilotowe aparaty latające BPŁA – Orion i Altair.
    W/g słów jednego z przedstawicieli agencji która przekazała te informacje aparaty wykonały już dziesiątki lotów testowych.
    Altair był już szerzej opisywany. Orion to produkt firmy Kronsztad o masie startowej ok 1100 kg, masie użytecznej 250-350 kg długotrwałości lotu 60 godzin i prędkości 250 km/h.

    Lubię to

    1. Było to tu na blogu o zarzuceniu tego projektu przez MO FR, ale jest przykład Mi-24K gdzie z tego co pamiętam państwo zrezygnowało z wsparcia a ten dalej lata i chyba nie jest tak źle nim
      i jakieś zainteresowanie chyba znowu się pojawiło. Projekt Altair chyba dalej jest rozwijany z myślą o firmach eksplorujących tereny arktyczne, to może wojsko znowu przychylniej popatrzy na tego BSL jak nie będzie innej alternatywy bo czas ucieka a Rosja daleko w tyle za USA, Izraelem i co jest dla mnie dziwne za Chinami (jeśli chodzi o duże bezpilotowce, w mniejszych konkurencja jeszcze większa). Ciekawe jak wygląda sytuacja z produktem ZEA United-40 którym Rosja była kiedyś zainteresowana. Dalej jest coś na rzeczy czy temat zakupu tych BSL-i został zarzucony?

      Lubię to

  5. MO FR podpisała kontrakt z holdingiem „Wiertoliety Rossii” na dostawę dwóch śmigłowców Mi-38. Dostawa miała by się odbyć w latach 2018-2019.

    Lubię to

  6. Jeszcze 3 samoloty T-50 powstaną w ramach kontraktu na prace rozwojowo-badawcze. W tym roku gotowe mają być jeszcze dwa samoloty. W 2019 ma być gotowy pierwszy seryjny samolot.
    Ciekawe kiedy pojawi się samolot z docelowymi silnikami? Wypadałoby żeby 10 lotny prototyp miał takie silniki na pokładzie.
    Prawdopodobnie na MAKS-2017 zostanie pokazane na ekspozycji uzbrojenie (część) dla T-50. Część uzbrojenia przeszła już próby państwowe, część jest w trakcie takich prób.

    Lubię to

    1. >Ciekawe kiedy pojawi się samolot z docelowymi silnikami? Wypadałoby żeby >10 lotny prototyp miał takie silniki na pokładzie.

      Najszybciej w przyszłym roku.

      Lubię to

  7. Koncern RT (KRET) opracował nowy kompleks WRE (REB) rozpoznania i kierowania stacjami zakłóceń działającymi w zakresie fal krótkich „Bylina”. Kompleks został już przyjęty (zatwierdzony) na uzbrojenie jednostek REB i w ramach GOZ zostały już zaplanowane jego dostawy.

    Lubię to

  8. Kilka słów o silnikach dla lotnictwa wojskowego.
    Trwają próby naziemne silnika dla T-50 PAK FA. Nie ma żadnych opóźnień i zgodnie z planem w czwartym kwartale mają rozpocząć się próby w locie. Próby mają odbywać się na latającym laboratorium ŁŁ.

    Gotowy i zatwierdzony jest już wstępny projekt silnika dla perspektywicznego bombowca PAK-DA. W chwili obecnej prowadzone są prace nad szczegółowym projektem technicznym.

    ODK poinformowała że do 2023 roku zostanie opracowany nowy turbinowy silnik WK-2500M.
    Silnik ten nie jest modernizacją silnika WK-2500 tylko całkowicie nową konstrukcją. Charakteryzować się ma podwyższoną mocą w stosunku do WK-2500, obniżoną masą, modułową budową, możliwością wyprowadzenia wału napędowego zarówno do przodu jak i do tyłu. W ODK prowadzone są już prace koncepcyjne nad kolejnymi silnikami, które w przyszłości będą napędzały perspektywiczne śmigłowce.

    Lubię to

  9. Zapowiedzi, głównie wiadomych ekspertów, przewidywały, że podczas Zapad-2017 rosyjskie siły zbrojne zaangażują olbrzymie siły, tymczasem będzie to około 12 tys. żołnierzy i niespełna 700 wozów bojowych i systemów artyleryjskich.

    Polubione przez 1 osoba

  10. W Żukowskim musi być mocno słonecznie bo Pan dowódca WKS powiedział, że MiG-35 będzie samolotem wykorzystywanym na wojskowych uczelniach lotniczych do szkolenia zaawansowanego. Czyli w FR szykuje się czterostopniowy system szkolenia lotniczego w szkołach na samoloty lotnictwa taktycznego. Będzie mały Jaczek, następnie SR-10, potem większy Jaczek, a następnie MiG-35.

    Lubię to

  11. Widzisz Szmulu nie dwa, nie trzy, ale cztery samoloty w szkoleniu. Pisałeś chyba kiedyś że SR-10 zbędny a tu i dla MiG-35 jest miejsce. 🙂 Chyba słonko przypieka.

    Lubię to

  12. MAKS-2017 i najnowszy system radiolokacyjny system rozpoznania artyleryjskiego 1Ł260-Je. Służący do określania położenia wyrzutni rakiet i innych systemów artyleryjskich przeciwnika.

    Lubię to

  13. Ił-76ŁŁ z podwieszonym silnikiem TW7-117ST który ma napędzać Ił-112W.


    PS. Gdzieś to wyczytałem że ten silnik jest całkiem niezły, ale sporo za słaby dla Ił-112W, który to podobno „przytył” ponad miarę dlatego takie opóźnienia z samolotem (informacja nie potwierdzona, ale kto miałby to potwierdzić?).

    Lubię to

    1. Tak przy okazji w związku z silnikami – czy wiadomo, co się dzieje (działo?) z silnikami, które miały napędzać An-70?
      Bo gdyby je zmodernizowali i rozwinęli, to mogliby mieć całkiem ciekawy napęd…

      Lubię to

      1. Silniki są konstrukcji i produkcji ukraińskiej więc to nie takie proste jak piszesz, z silnikami nic się nie dzieje, choć nie wykluczam, że dokumentacja jest od dawna w Chinach.

        Lubię to

    1. Zestawienie pocisków do S-400 i nie tylko czyli 48N6DM (48N6E3), 9M96 dwóch wersji oraz 9M100. Zaskakujące jest natomiast to, że nigdy nie wystawili nawet makiety 40N6 🙂

      Lubię to

      1. Można porównać kontenery startowe 9M96 i 48N6. Różnica spora gabarytowo-masowa.
        To też w S-350 będzie 12 pocisków na TEL a w przypadku gdy wcześniej planowali rozmieszczenie tych pocisków na S-400 nawet do 16 na wyrzutni.

        Lubię to

  14. Wiadomości z okolic MAKS-2017.
    W latach 2020-22 MO FR planuje wyposażyć lotnictwo Rosji w rakiety hiperdźwiękowe.

    MO FR rozważa wznowienie prac nad samolotem pionowego startu i lądowania. Obecnie użytkowane samoloty Su-33 i MiG-29 stanowią podstawę sił lotniczych na krążowniku lotniczym „Admirał Kuzniecow”, ale dla nowego lotniskowca którego plany budowy są ujęte w GPW 2018-2025 potrzebne będą samoloty nowego pokolenia. W planach MO FR jest wznowienie linii rozwojowej samolotów Jak która swego czasu była wstrzymana.

    RSK „MiG” pracuje nad nowym lekkim samolotem myśliwskim 5-generacji. Rozważane są dwie koncepcje jedno- i dwusilnikowa.

    Po symbolicznym zamówieniu 2 śmigłowców Mi-38 przez MO FR, planuje się zamówienie kolejnych i do 2020 roku miałoby być zamówionych 15 śmigłowców tego typu.

    Około 50 samolotów bombowych Tu-160M2 planuje zakupić MO FR. Dalej jako data oblotu podawany jest początek 2018 roku, produkcja seryjna planowana jest na 2021 z produkcją 3-4 samolotów rocznie.

    Ku końcowi ma się modernizacja samolotu Su-30SM który będzie nosił oznaczenie Su-30SM1.
    Unowocześnione samoloty otrzymają nowe wyposażenie pokładowe oraz będą mogły przenosić nowe wzory uzbrojenia pokładowego. W skład uzbrojenia wejdą m.in. nowe modułowe kierowane bomby KAB-250 z naprowadzaniem satelitarnym i laserowym (wskazywanie celu z samolotu lub z stanowiska naziemnego) oraz rakiety Ch-59MK2 przeznaczone do zwalczania celów morskich oraz stałych naziemnych o znanych koordynatach.

    Lubię to

    1. Budowa nowego lotniskowca nie jest ujęta w GPW 2018-2025, opracowanie nowego samolotu pionowego startu i lądowania to mrzonka, rozwój czegokolwiek w oparciu o samolot Jak-141M raczej także, podobnie opracowanie przez RSK MiG nowej konstrukcji, zaś w 2018 roku nie zostanie oblatany Tu-160M2, tylko zwykły Tu-160, zbudowany z wykorzystaniem nieukończonego płatowca jeszcze z czasów ZSRR. Przy okazji MAKS-2017 rosyjskie czynniki oficjalne znowu uprawiają festiwal wygłaszania bredni.

      Lubię to

      1. „В планах Министерства обороны… в отдаленных, на финише ГПВ [госпрограммы вооружений] 2018-2025 – начало строительства нового авианесущего крейсера”
        Może troszeczkę źle ująłem, w końcu tego okresu ma rozpocząć się budowa.

        Lubię to

      2. Rogozin, a także chyba wszyscy poważni, rosyjscy eksperci twierdzą, że w GPW 2018-2025 nie ma środków na budowę nowego, ciężkiego krążownika lotniczego, czas pokaże.

        Lubię to

      3. No i jeszcze kwestie techniczne. Czy w niedalekiej przyszłości ich stocznie będą wstanie budować tak duże okręty?

        Lubię to

      4. >tylko zwykły Tu-160, zbudowany z wykorzystaniem nieukończonego płatowca jeszcze z >czasów ZSRR. Przy okazji MAKS-2017 rosyjskie czynniki oficjalne znowu uprawiają festiwal >wygłaszania bredni.

        Tych niedokończonych płatowców po ZSRR w różnym stadium zaawansowania to pozostało chyba z kilka minimum. Kiedyś chyba poruszaliśmy tą kwestię ?:) Więc może i kilka nowych Tu-160 powstanie na bazie tych płatowców. Podobnie było z pierwszymi trzema Borejami, do których budowy użyli niedokończonych kadłubów 971 i 949A. Choć oczywiście kadłub w 955 jest według nowego projektu. Choć odnośnie wyposażenia to też po części bazuje z okrętów III gen. Choć nie wiem na ile to prawda. Dopiero 955A jest budowany zupełnie od podstaw, również ma mieć nową siłownię reaktor, sonary itp
        Wracając do Tu-160. To zapewne będą go wyposażać już w nowe bebechy. Natomiast ciekawą kwestią jest czy będą w przyszłości coś kombinować przy samych płatowcach. Wiadomo w materiałach konstrukcyjnych mamy spory postęp itp. Sama konstrukcja mogłaby po modyfikacji być lżejsza itp. Choć o ile dobrze się orientuje Tu-160 mają dość spory udział stopów tytanu w konstrukcji?

        Lubię to

      5. To był chyba ostatni tak zaawansowany płatowiec, zdaje się, że przednia część kadłuba z centropłatem, jakieś 30 % zaawansowania. Tu-160, który będzie oblatany w przyszłym roku nie będzie miał doeclowej awioniki przewidzianej dla Tu-160M, z technicznego punktu widzenia to nie będzie ani prototyp ani nawet demonstrator technologii Tu-160M2, chyba, że zostanie doposażony już po oblocie, ale to i płatowiec musiałby być przebudowany, generalnie kwestia Tu-160M2 jest dość skomplikowana a zapowiedzi mają się póki co tak sobie do tego co faktycznie jest robione.

        Lubię to

  15. Pojawiły się wykonane z dość bliska zdjęcia T-50-9 w Żukowskim, samolot nie ma pokrycia pochłaniającego, jakość wykonania wielu elementów płatowca wciąż jest cokolwiek taka sobie, oczywiście ocena dotyczy estetyki, bo trudno dokonać innej na podstawie takowych zdjęć.
    hosting

    Lubię to

      1. A u naszych „ekspertów” jak zwykle. Gdy F-35 lata na pokazach robiąc różne akrobacje ochy i achy 🙂 a gdy T-50 to zwykły prymitywna pokazówka do niczego nie potrzebna do tego prototyp, samolot tylko do akrobacji, i tak nie mają na niego kasy, wydmuszka itp 🙂

        Lubię to

      2. Trochę racji jest w tym, że program T-50 ma opóźnienia a produkcja seryjna, gdy chodzi o liczbę planowanych maszyn jak i termin jej rozpoczęcia jest wciąż faktyczną niewiadomą.
        MAKS-2017 z dziś, około trzech godzin zapisu, m.in. pokaz Ił-2M3 🙂

        Lubię to

      3. Opóźnienia są to fakt. Choć w tego typu zaawansowanych projektach jest to zazwyczaj nieuniknione nawet na Zachodzie. Według mnie projekt ten biorąc pod uwagę możliwości FR itp przebiega całkiem nieźle wbrew opiniom. Był też oczywiście pewien zastój związany ze zmianami strukturalnymi płatowca itp. Co spowodowało właśnie pewne obsunięcia itp

        Lubię to

  16. Pojawiła się informacja że w przyszłym tygodniu może zostać ujawniony czołg T-90M podczas „Czołgowego Biathlonu-2017”. Jak się to ma do modernizacji Proryw-3, piszą że ta jest przeznaczona dla już wyprodukowanych T-90A ?

    Lubię to

  17. T-90M to efekt OKR Proryw-3, a pokażą zapewne znany wóz, kiedyś zdjęcie było na blogu, być może z pewnymi zmianami, ale raczej kosmetycznymi.
    Ps. Ponownie pojawiają się informacje, że w GPW 2018-2025 nie ma środków na zakupy wozów na platformie Armata i Bumierang, poza wozami dla eksploatacji testowej nie będzie zakupów dla jednostek liniowych, może po 2025 roku, stąd UWZ będzie zachęcać MO FR do T-90M, tym bardziej, że wóz niedawno zakończył z powodzeniem próby państwowe.

    Lubię to

      1. Mimo wszystko chyba jednak wszystkich pogodzi T-72B3M, zapewne sukcesywnie doposażany, ot choćby w panoramiczny przyrząd obserwacyjno-celowniczy dowódcy, T-72B na składach są wciąż setki, a T-90A do modernizacji w ramach remontu głównego mniej i do tego drożej, choć lepiej dla UWZ, bo większy zysk.

        Lubię to

  18. OAK proponuje dla MO FR w zamian samolotów Tu-134 i An-148 samoloty Superjet 100. Podaje się że do wymiany jest ok. 30 samolotów Tu-134 oraz że produkcja An-148 związana jest z ryzykiem jakie niosą za sobą stosunki pomiędzy Rosją i Ukrainą.

    Lubię to

    1. To co może zamienić Tu-134? Już nie chcę sprawdzać z jakim nalotem i kiedy zostały wyprodukowane ale ich czas chyba dobiega końca.

      Lubię to

      1. Dobre pytanie, w zasadzie to nie ma czym, jeśli chodzi o produkcję rosyjskiego przemysłu lotniczego, rzeczywiście chyba ten Superjet nie będzie mieć alternatywy, ale tam prawie wszystko, gdy chodzi o główne podzespoły, jest zachodnie, od silników zaczynając.

        Lubię to

  19. Pierwsza partia T-50 dla MO FR będzie liczyła 12 szt. Produkcja przedseryjnej partii może rozpocząć się 2019 roku i w tym roku powinny trafić do wojska pierwsze samoloty. Czy te samoloty które już wyprodukowano (przynajmniej część z tej „9” i „3” w zanadrzu) mogą trafić do jednostek liniowych?

    Lubię to

    1. Będzie decyzja, żeby z prototypów zrobić na papierze samoloty przedseryjne czy tam serii informacyjnej, jak zwał tak zwał, to się zrobi, w końcu jak wiadomo, kto był w wojsku ten w cyrku się nie śmieje, i odnosi się to powiedzenie do wszystkich państw świata.

      Lubię to

  20. 24 samoloty MiG-35 zakupione zostaną dla WKS Rosji w ramach GPW 2018-25. Sześć z tych samolotów trafi do grupy akrobacyjnej „Striżi”.

    PS. Gdzie jeszcze mogą uciąć coś z GPW? Pisałeś Szmulu o platformie Armata i o Bumierangu A co jeszcze może być zdjęte z priorytetu?

    Lubię to

    1. Dwie eskadry w siedem lat, bardzo marnie, ale dobrze, że choć Jerzyki się przesiądą na nowy sprzęt, bo te ich obecne MiG-29 to już są bardzo wyeksploatowane, inna sprawa, że ten samolot jest WKS niepotrzebny, jak już kiedyś pisałem.
      Ps. Tak po prawdzie to do wyboru jest wszystko poza modernizacją sił atomowego odstraszania, jak już kiedyś bywało przez wiele lat.

      Lubię to

  21. Piękna manewrowość, klasa sama dla siebie, ale wciąż zdania są podzielone, czy może to mieć jakiekolwiek zastosowanie w walce powietrznej, większość praktyków twierdzi, że nawet w bliskiej walce manewrowej, do której współcześnie raczej w normalnych warunkach dochodzić nie powinno, supermanewrowość tego typu nie będzie mieć większego znaczenia, zbyt duża utrata energii.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s