Setka największych producentów uzbrojenia za rok 2017. W liście przedsiębiorstw na 10 miejscu znalazł się rosyjski koncern Ałmaz-Antiej. Na drugie miejsce awansowała Rosja (łącznej produkcji).
*zestawienie nie obejmuje Chin.
Mimo ostatnich (licznych) katastrof i incydentów Siły Powietrzne Ukrainy usiłują reaktywować kolejne statki powietrzne – ukraińska legenda Leonid Bykow „Maestro” nadal wiecznie żywa na tym MiG-29MU1, sfotografowanym w Lwowskim LDARZ:
Krótki tekst (po rosyjsku) o tym, jak koncepcja tzw. okrętów modułowych się nie sprawdziła, na przykładach zagranicznych i „krajowych” w postaci jednostek pr. 20386 i 22160 (zwłaszcza ten ostatni). W skrócie:
– pomieszczenie modułów wymaga powiększania jednostek, wiąże się z koniecznością instalacji sprzętu do ich przemieszczania (np. suwnice i manipulatory pokładowe)
– przekłada się to na większą wyporność i konieczność instalacji wydajniejszej (droższej) siłowni okrętowej
– moduły trzeba najpierw zaprojektować (wyposażenie zminiaturyzować), a potem zakupić w odpowiednio dużej liczbie, przeszkolić potencjalną obsługę, co faktycznie generuje wyższe koszty niż zakup i montaż określonego wyposażenia w standardzie. Wymaga to także inwestycji w infrastrukturę baz, gdzie okręty stacjonują (gotowe moduły, obsługa itp.). Spora część modułów nigdy nie zostanie zamontowana.
– jak pokazują przykłady, raz zamontowane moduły regularnie zostają na zawsze
– do korzystania z modułowego sprzętu często konieczna jest współpraca z innymi jednostkami lub śmigłowcami, ze względu na brak odpowiednich sensorów
– modułowe wyposażenie, mimo standaryzacji „nośnika” (kontener/moduł), zajmuje większą powierzchnię niż zamontowane standardowo w miejscu od początku do tego przeznaczonym (przykładowy kontenerowy Kalibr to 3 „nośniki”)
– montaż modułów może ograniczać (wykluczać) możliwość wykorzystania śmigłowców pokładowych lub bezpilotowców
– moduły, wbrew pierwotnym założeniom, powodują ograniczenie wielozadaniowości jednostek, gdyż te nie posiadają odpowiednich środków OPL czy ZOP, nie są zdolne do natychmiastowej reakcji, a zmiana wyposażenia zajmuje czas
– kontenerowe moduły są nieporównywalnie gorzej zabezpieczone przed ewentualnym pożarem, niewybuchem etc.
Ukraińskie Morskie Oddziały Straży Granicznej otrzymają 20 francuskich kutrów patrolowych CMN Interceptor HSI32, a ich montażem i „ukrainizacją” zajmie się jedno z krajowych przedsiębiorstw, poinformował szef MSW Arsen Awakow. Zastąpią one jednostki pr. 1400(M) budowane przez stocznię Morie z Teodozji, które pierwotnie planowano zmodernizować.
Rosyjskie helikoptery w podróży promocyjnej po Azji.
PolubieniePolubienie
Transport i ustawienie rakiety Sojuz-FG ze statkiem Sojuz MS-11 na platformie startowej.
PolubieniePolubienie
Ćwiczenia artyleri rakietowej Azerbejdżanu.
PolubieniePolubienie
Udany start rakiety Sojuz z załogą.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Ćwiczenia artylerii i wojsk zmechanizowanych Azerbejdżanu.
PolubieniePolubienie
Tor-M2 w białoruskiej armii.
PolubieniePolubienie
Egipskie targi wojskowe EDEX-2018.



https://fotografersha.livejournal.com/1039392.html
PolubieniePolubienie
Widok z kamery zamontowanej na rakiecie Sojuz MS-11 w trakcie ostatniego udanego startu.
PolubieniePolubienie
T-34 w Laosie.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
I pełny odcinek z Laosu:
PolubieniePolubienie
Trening chińskich pilotów na Su-35.
PolubieniePolubienie
Ka-52 prezentowany statycznie na wystawie Edex-2018.
PolubieniePolubienie
Setka największych producentów uzbrojenia za rok 2017. W liście przedsiębiorstw na 10 miejscu znalazł się rosyjski koncern Ałmaz-Antiej. Na drugie miejsce awansowała Rosja (łącznej produkcji).



*zestawienie nie obejmuje Chin.
PolubieniePolubienie
Wizyta w AOA „MZKT”.


https://e-strannik.livejournal.com/372314.html
PolubieniePolubienie
Kolejny fotoreportaż z AOA „MZKT”.



https://safaniuk.livejournal.com/99148.html
PolubieniePolubienie
Najnowsze traktory z Briańska.
PolubieniePolubienie
Mimo ostatnich (licznych) katastrof i incydentów Siły Powietrzne Ukrainy usiłują reaktywować kolejne statki powietrzne – ukraińska legenda Leonid Bykow „Maestro” nadal wiecznie żywa na tym MiG-29MU1, sfotografowanym w Lwowskim LDARZ:
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Prezydent Putin na wystawie zdobytego uzbrojenia rebeliantów i ISIS w Syrii.
PolubieniePolubienie
Iran prezentuje nowy radar morski „oko Orła” i dron podwodny „Pelikan”
PolubieniePolubienie
Lazar 3 nowy transporter kołowy w serbskiej armii.
PolubieniePolubienie
Start rakiet Sojuz-2.1a z dwoma satelitami Kanopus-W na pokładzie.
PolubieniePolubienie
Infografika przedstawiająca drogę do stworzenia średnich i superciężkich rakiet kosmicznych.

PolubieniePolubienie
Piąta bateria kompleksów 9K332MK Tor-M2K weszła na uzbrojenie WWS i PWO Białorusi.
PolubieniePolubienie
Szkolenie białoruskich pilotów.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Krótki tekst (po rosyjsku) o tym, jak koncepcja tzw. okrętów modułowych się nie sprawdziła, na przykładach zagranicznych i „krajowych” w postaci jednostek pr. 20386 i 22160 (zwłaszcza ten ostatni). W skrócie:
– pomieszczenie modułów wymaga powiększania jednostek, wiąże się z koniecznością instalacji sprzętu do ich przemieszczania (np. suwnice i manipulatory pokładowe)
– przekłada się to na większą wyporność i konieczność instalacji wydajniejszej (droższej) siłowni okrętowej
– moduły trzeba najpierw zaprojektować (wyposażenie zminiaturyzować), a potem zakupić w odpowiednio dużej liczbie, przeszkolić potencjalną obsługę, co faktycznie generuje wyższe koszty niż zakup i montaż określonego wyposażenia w standardzie. Wymaga to także inwestycji w infrastrukturę baz, gdzie okręty stacjonują (gotowe moduły, obsługa itp.). Spora część modułów nigdy nie zostanie zamontowana.
– jak pokazują przykłady, raz zamontowane moduły regularnie zostają na zawsze
– do korzystania z modułowego sprzętu często konieczna jest współpraca z innymi jednostkami lub śmigłowcami, ze względu na brak odpowiednich sensorów
– modułowe wyposażenie, mimo standaryzacji „nośnika” (kontener/moduł), zajmuje większą powierzchnię niż zamontowane standardowo w miejscu od początku do tego przeznaczonym (przykładowy kontenerowy Kalibr to 3 „nośniki”)
– montaż modułów może ograniczać (wykluczać) możliwość wykorzystania śmigłowców pokładowych lub bezpilotowców
– moduły, wbrew pierwotnym założeniom, powodują ograniczenie wielozadaniowości jednostek, gdyż te nie posiadają odpowiednich środków OPL czy ZOP, nie są zdolne do natychmiastowej reakcji, a zmiana wyposażenia zajmuje czas
– kontenerowe moduły są nieporównywalnie gorzej zabezpieczone przed ewentualnym pożarem, niewybuchem etc.
https://topwar.ru/152103-modulnyj-virus-koncepcija-modulnyh-korablej-ne-rabotaet-nigde.html
PolubieniePolubienie
Ukraińskie Morskie Oddziały Straży Granicznej otrzymają 20 francuskich kutrów patrolowych CMN Interceptor HSI32, a ich montażem i „ukrainizacją” zajmie się jedno z krajowych przedsiębiorstw, poinformował szef MSW Arsen Awakow. Zastąpią one jednostki pr. 1400(M) budowane przez stocznię Morie z Teodozji, które pierwotnie planowano zmodernizować.
PolubieniePolubienie
WWP walnął z armaty w Twierdzy Pietropawłowskiej. 🙂
PolubieniePolubienie
30 szt. czołgów T-34 z Laosu trafi do regionu Moskiewskiego.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Jeszcze jeden filmik dotyczący laotańskich T-34.
PolubieniePolubienie
Białoruskie BTR-70 MB-1.
PolubieniePolubienie