Tematyka OT

Wiadomości i dyskusja II

139 uwag do wpisu “Tematyka OT

  1. Setka największych producentów uzbrojenia za rok 2017. W liście przedsiębiorstw na 10 miejscu znalazł się rosyjski koncern Ałmaz-Antiej. Na drugie miejsce awansowała Rosja (łącznej produkcji).



    *zestawienie nie obejmuje Chin.

    Polubienie

  2. Mimo ostatnich (licznych) katastrof i incydentów Siły Powietrzne Ukrainy usiłują reaktywować kolejne statki powietrzne – ukraińska legenda Leonid Bykow „Maestro” nadal wiecznie żywa na tym MiG-29MU1, sfotografowanym w Lwowskim LDARZ:

    Polubione przez 1 osoba

  3. Krótki tekst (po rosyjsku) o tym, jak koncepcja tzw. okrętów modułowych się nie sprawdziła, na przykładach zagranicznych i „krajowych” w postaci jednostek pr. 20386 i 22160 (zwłaszcza ten ostatni). W skrócie:
    – pomieszczenie modułów wymaga powiększania jednostek, wiąże się z koniecznością instalacji sprzętu do ich przemieszczania (np. suwnice i manipulatory pokładowe)
    – przekłada się to na większą wyporność i konieczność instalacji wydajniejszej (droższej) siłowni okrętowej
    – moduły trzeba najpierw zaprojektować (wyposażenie zminiaturyzować), a potem zakupić w odpowiednio dużej liczbie, przeszkolić potencjalną obsługę, co faktycznie generuje wyższe koszty niż zakup i montaż określonego wyposażenia w standardzie. Wymaga to także inwestycji w infrastrukturę baz, gdzie okręty stacjonują (gotowe moduły, obsługa itp.). Spora część modułów nigdy nie zostanie zamontowana.
    – jak pokazują przykłady, raz zamontowane moduły regularnie zostają na zawsze
    – do korzystania z modułowego sprzętu często konieczna jest współpraca z innymi jednostkami lub śmigłowcami, ze względu na brak odpowiednich sensorów
    – modułowe wyposażenie, mimo standaryzacji „nośnika” (kontener/moduł), zajmuje większą powierzchnię niż zamontowane standardowo w miejscu od początku do tego przeznaczonym (przykładowy kontenerowy Kalibr to 3 „nośniki”)
    – montaż modułów może ograniczać (wykluczać) możliwość wykorzystania śmigłowców pokładowych lub bezpilotowców
    – moduły, wbrew pierwotnym założeniom, powodują ograniczenie wielozadaniowości jednostek, gdyż te nie posiadają odpowiednich środków OPL czy ZOP, nie są zdolne do natychmiastowej reakcji, a zmiana wyposażenia zajmuje czas
    – kontenerowe moduły są nieporównywalnie gorzej zabezpieczone przed ewentualnym pożarem, niewybuchem etc.

    https://topwar.ru/152103-modulnyj-virus-koncepcija-modulnyh-korablej-ne-rabotaet-nigde.html

    Polubienie

  4. Ukraińskie Morskie Oddziały Straży Granicznej otrzymają 20 francuskich kutrów patrolowych CMN Interceptor HSI32, a ich montażem i „ukrainizacją” zajmie się jedno z krajowych przedsiębiorstw, poinformował szef MSW Arsen Awakow. Zastąpią one jednostki pr. 1400(M) budowane przez stocznię Morie z Teodozji, które pierwotnie planowano zmodernizować.

    Polubienie

Odpowiedz na exraffik Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s