Federacja Rosyjska – siły zbrojne i przemysł obronny

Wiadomości i dyskusja XII

133 uwagi do wpisu “Federacja Rosyjska – siły zbrojne i przemysł obronny

  1. Trwają dostawy elementów drugiego prototypu transportowca Ił-112W do Centralnego Instytutu Aerohydrodynamicznego im. Żukowskiego. Po montażu szereg komponentów samolotu przejdzie serię prób wytrzymałościowych m.in. na hermetyczność kadłuba, odporność na przeciążenia podwozia i skrzydeł podczas awaryjnego lądowania czy też ogólną trwałość użytkową celem symulacji 5000 lotów. Próby w CAGI potrwają około dwóch lat. Wiceminister obrony Federacji Rosyjskiej Aleksiej Kriworuczko poinformował także, że prototyp numer jeden zaliczy pierwszy lot i rozpocznie próby w locie w ciągu miesiąca, tj. do końca stycznia 2019. Media poinformowały również, że po wstępnych wynikach prób statycznych, badań w locie i ukończeniu prac mających na celu odciążenie transportowca poprzez przeprojektowanie konstrukcji (elementów bez wpływu na wytrzymałość) i zastosowanie większej ilości kompozytów, zostaną zakupione kolejne 2 egzemplarze przedseryjne. W perspektywie ponad dekady MO FR planuje zakup 60-100 seryjnych lekkich samolotów transportowych Ił-112W, celem zastąpienia starzejącej się floty Antonowów An-24 i An-26 (według RIA, ponad 90% z nich zostanie wycofanych do 2032 roku).

    Zakłady korporacji Irkut zakończyły montaż trzeciego przedseryjnego wąskokadłubowego samolotu pasażerskiego średniego zasięgu MS-21-300. Samolot przeznaczony jest do badań w locie, a takowe odbywają także dwa inne przedseryjne MS-21 na terenie LII im. M.M. Gromowa (lotniczego instytutu badawczego) w Żukowskim, natomiast w CAGI trwają próby statyczne pierwszego prototypu (łącznie 3 lotne i 1 statyczny). W Irkucku budowane są dwa kolejne samoloty do testów, a sam koncern przygotowuje się do produkcji seryjnej. Do końca 2019 ma się także odbyć pierwszy lot MS-21 wyposażonego w rosyjskie silniki PD-14, produkcji OAO Awiadwigatiel. Otrzymanie certyfikatu typu od EASA dla silnika PD-14 planowane jest na 2019, a dla MS-21 z ww. silnikami na 2021.

    Północne Biuro Projektowo-Konstrukcyjne (SPKB) podpisało umowę na opracowanie wstępnego projektu tzw. Super Gorszkowów, a więc powiększonych jednostek proj. 22350. Według doniesień medialnych faktycznie jednak takowe prace z inicjatywy własnej mogły się już rozpocząć w okresie wakacyjnym. Projekt wstępny powinien być gotowy do listopada przyszłego roku lub wcześniej, pełna zaś dokumentacja techniczna zostanie opracowana w ciągu około 2 lat. Przypuszczalnie stępki pod ww. perspektywiczne jednostki zostaną położne w stoczni Jantar (Kaliningrad) lub Siewiernaja Wierf (Petersburg), a szacowany czas budowy powinien wynieść 4-5 lat.

    Polubione przez 1 osoba

  2. 28 grudnia w Kronsztadzie przyjęty został do służby we Flocie Bałtyckiej WMF Rosji duży kuter hydrograficzny proj. 23040G „Gieorgji Zima”.

    Polubienie

  3. Jak podaje TASS, do końca wiosny 2019 zostanie ukończona faza realizacyjna (chyba tak to nazywa nasz IU) dotycząca średniego samolotu transportowego Ił-276, mająca za zadanie wypracowanie założeń do projektowania (wstępnego projektu). Identyfikacja potrzeb dla zdolności operacyjnych i zdefiniowanie wymagań zostało ukończono i zatwierdzone przez OAK oraz Minpromtorg w marcu br. Według wcześniejszych doniesień, opracowanie pełnej dokumentacji technicznej (po raz pierwszy w 100% cyfrowy proces) potrwa do 2 lat, pierwszy lot nastąpi w 2023. Będzie to górnopłat z usterzeniem w kształcie litery T, o udźwigu 20 ton przy masie startowej wynoszącej 72 tony, z możliwością lądowania na lotniskach o kiepsko rozwiniętej infrastrukturze, na nieprzygotowanych (nieutwardzonych) pasach lub też zmrożonym śniegu. Na pierwszych prototypach za napęd będą odpowiadały dwa turbowentylatorowe PS-90A-76 produkcji OAO Awiadwigatiel, które na seryjnych samolotach zastąpią sforsowane jednostki PD-14M, tego samego producenta. Ił-276 pozwoli zamienić starzejącą się flotę Antonowów An-12.

    Polubienie

Odpowiedz na exraffik Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s