Tematyka OT

Wiadomości i dyskusja cz. II

Reklamy

12 uwag do wpisu “Tematyka OT

    1. Jestem ciekawy jak długo jeszcze te eksponaty dadzą radę utrzymać. W sumie po celowym zniszczeniu F-14 przez jankesów to i tak dobrze opanowali remonty.

      Polubienie

  1. Strategia rozwoju Marynarki Wojennej Ukrainy do roku 2035 (link na dole). W pierwszym etapie do 2025 nacisk stawiany jest na pozyskanie odpowiedniego materiału ludzkiego (szkolenie personelu), rozpoznanie, WRE, zagrody minowe i lądowe wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych, uogólniając, zabezpieczenie własnych portów, wybrzeża, rzek oraz przygotowanie odpowiednich kadr. W okolicach 2025 (do 2030) Kijów planuje posiadać możliwość zabezpieczenia wyłącznej strefy ekonomicznej (200 mil morskich), poprzez posiadanie korwet zdolnych do działań ZOP, zwłaszcza wykorzystania POKPR, lotnictwa zdolnego do prowadzenia rozpoznania i wykorzystania POKPR, celem jest także współpraca z NATO w tych dziedzinach (z naciskiem na wymianę informacji etc.). Pozwoli to m.in. zabezpieczyć eksploatację podmorskich bogactw naturalnych i szerszą działalność gospodarczą (rybołówstwo itp.). Trzeci etap po 2030 zakłada zwiększenie możliwości uderzeniowych po strategicznej infrastrukturze potencjalnego agresora, izolowania pola walki i ochrony szlaków handlowo-transportowych przy wykorzystaniu jednostek oceanicznych, a także dalsze pogłębienie współpracy z NATO. Jak widać, budowa dużych korwet lub kolejnych fregat ze zdolnościami w zakresie OPL dla Floty Czarnomorskiej to oczywistość, przy planowanym dużym nasyceniu środkami przeciwokrętowymi przez Ukrainę i budowie portu wojennego nad Morzem Czarnym przez Turcję.

    https://navy.mil.gov.ua/strategiya-vijskovo-morskyh-syl-zbrojnyh-syl-ukrayiny-2035/

    Polubienie

  2. SiBNIA i Mińskie zakłady lotnictwa cywilnego nr 407 zawiesiły prace nad w pełni kompozytowym dwusilnikowym regionalnym samolotem pasażerskim STR-40DT (demonstrator technologii) na bazie Jaka-40. Prace zatrzymały się na drugim latającym laboratorium z całkowicie kompozytowy płatem, o zmienionej geometrii z wingletami oraz zmodyfikowanym usterzeniem (w miejscu, gdzie zdemontowano 3 silnik). Do informacji publicznej nie podano przyczyn decyzji. Prace współfinansowało Ministerstwo Przemysłu i Handlu, które jak niedawno poinformował wiceminister Minpromtorgu Oleg Boczarow, zdecydowało się najwyraźniej przenieść środki na zakup dokumentacji od czeskiego LETa (spółki zależnej koncernu UZGA) na L-610. Informacje potwierdziła strona czeska, przeprowadzono już wstępne audyty. Pomysł argumentowany jest m.in. większą pojemnością L-610 i wyższym stopniem unifikacji konstrukcji z L-410. Papierowa dokumentacja techniczna zostanie poddana cyfryzacji, projekt samolotu unowocześniony i zunifikowany z nowymi L-410, a wstępny czas realizacji pomysłu od wdrożenia po produkcję seryjną to 5 lat. Jak podaje czeska strona fanklubu producenta z Kunowic, do dzisiaj w różnej formie zachowały się prawdopodobnie dwa egzemplarze (poza muzealnymi) i kolejne dwa niedokończone płatowce L-610 na terenie zakładów w Kunovicach.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s